خبرگزاری کار ایران

راه حل‌های جدید مراقبت از مو مردانه

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۸۴

اکثر آقایان برای آرایش مو از ژل و حالت‌دهنده مو زیاد استفاده می‌کنند. اگر چه موها حالت زیبایی پیدا می‌کنند و مرتب به نظر می‌رسند. اما بعد از مدتی ممکن است خشک شوند و شما مجبور شوید برای رفع خشکی مو از حالت‌دهنده بیشتر استفاده کنید. پس سعی کنید از ژل و حالت‌دهنده مو به مقدار کم استفاده کنید و محصولاتی خریداری نمایید که فاقد الکل باشد.

 چند راهکار پیشنهادی برای مراقبت از مو مردانه

خیلی‌ها فکر می‌کنند، برنامه مراقبتی مو و پوست فقط مخصوص بانوان است. اما آقایان هم باید به سلامتی موها و پوست خود اهمیت دهند و مسئله مراقبت از مو مردانه را جدی بگیرند. موهای مردان هم مانند خانم‌ها با مشکلاتی مثل چرب شدن موها، شوره سر و ریزش مو مواجه می‌شود که باید برای رفع هر کدام راه‌حل مناسب پیدا کرد. معمولاً هر جنس مویی با یک مشکل خاص نیاز به شامپو و مراقبت از مو مخصوص به خودش را دارد. مثلاً برای شوره سر استفاده از شامپو ضد شوره پیشنهاد می‌شود و یا موهای چرب را به راحتی می‌توان با انجام مراقبت‌‌های لازم رفع کرد.

بنابراین آقایان به جای این که هر بلایی سر موهای‌شان بیاورند؛ بهتر است نوع و جنس موهای خود را شناسایی کنند و متناسب با مشکلات و پیشامدهای موی سر، راه‌حل مناسب را پیدا کنند و برای انجام آن یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

در ادامه به نکات مراقبت از مو مردانه می‌پردازیم. توصیه می‌شود نسبت به انجام آن کمی کوشا باشید.

یک برنامه‌ریزی دقیق برای مراقبت از مو مردانه

همانطور که گفتیم، برای مراقبت از مو مردانه باید در ابتدا جنس مو خود را بشناسید و متناسب با آن شامپو مناسب را انتخاب کنید. استفاده از هر شامپویی به موها آسیب جدی وارد می‌کند که باعث می‌شود کم کم با حالت بد موها مواجه ‌شوید. در واقع انتخاب نادرست شامپو هم به ساختار و ریشه مو آسیب می‌رساند و هم برای ترمیم آن باید دوره طولانی مدتی را بگذرانید.

نکته دیگری که در مورد مراقبت از مو مردانه وجود دارد این است که اکثر آقایان برای آرایش مو از ژل و حالت‌دهنده مو زیاد استفاده می‌کنند. اگر چه موها حالت زیبایی پیدا می‌کنند و مرتب به نظر می‌رسند. اما بعد از مدتی ممکن است خشک شوند و شما مجبور شوید برای رفع خشکی مو از حالت‌دهنده بیشتر استفاده کنید. پس سعی کنید از ژل و حالت‌دهنده مو به مقدار کم استفاده کنید و محصولاتی خریداری نمایید که فاقد الکل باشد.

همچنین برای مراقبت از مو مردانه حتما ماهانه یک برنامه دقیق جهت کوتاهی مو داشته باشید تا همیشه موهایتان زیبا و مرتب به نظر برسد و از آسیب‌دیدگی موها جلوگیری شود.

اگر موهای خشک و وزی دارید؛ از شامپو بدون سولفات استفاده کنید

 

راه حل‌های جدید مراقبت از مو مردانه

 

مردانی که دارای موهای خشک و وز  هستند، برای انتخاب شامپو و انجام مراقبت از مو مردانه دچار مشکل می‌شوند. آن‌ها همیشه دوست دارند، موهای‌شان نرم و خوش‌حالت به نظر برسد. برای این کار مجبور می‌شوند از حالت دهنده مو استفاده کنند. اما توصیه می‌شود به جای استفاده از حالت‌دهنده مو از شامپوی مناسب‌تری استفاده کنند.

این روزها اکثر شامپوها حاوی سولفات هستند. این ماده کمک می‌کند موها کاملاً تمیز شود و بعد از شستشو تمیز بودن موها حس خوبی را منتقل می‌کند. اما کم کم این ماده چربی موها را از بین می‌برد و رطوبت کافی موها را حذف می کند که در آخر موها خشک‌تر و وز تر می‌شود. پس اگر موهای خشک و وزی دارید، از شامپو بدون سولفات استفاده کنید و هنگام خرید شامپو حتماً روی محصول را با دقت بخوانید.

البته شامپو بدون سولفات تنها مختص آقایان دارای موهای خشک نیست؛ بلکه عدم استفاده از این ماده به همه پیشنهاد می‌شود. شامپو بدون سولفات و حالت دهنده بدون سیلیکون بهترین گزینه برای شستشو موها است. چرا که این دو ترکیب موجب خشک و کدر شدن موها می‌شود. سعی کنید ترکیباتی برای خرید شامپو انتخاب نمایید که درخشندگی موها را بیشتر کند و حالت بهتری به موهای شما دهد.

مراقبت از موهای چرب را یاد بگیرید

اگر موهای چربی دارید، برای شستشو بهتر است با ملایمت با آنها رفتار کنید. بهترین راه‌حل برای شستن موهای چرب استفاده از شامپوهای ملایم است. همچنین می‌توانید شامپو مخصوص موهای چرب هم خریداری کنید.

معمولا برای بیشتر افراد مراقبت از موهای چرب کمی سخت به نظر می‌رسد. چرا که برای تمیز نگهداشتن موهای چرب مجبور می‌شوید هر روز آنها را بشویید. اما نکته‌ای که باید دقت شود این است که شامپو به مدت طولانی روی سر نماند و برای آبکشی از آب سرد یا ولرم استفاده شود. همچنین برای موهای چرب نباید از نرم‌کننده استفاده شود. در صورتی که لازم باشد نرم‌کننده را تنها برای قسمت انتهایی مو استفاده کنید.

با شوره و ریزش مو باید چه کرد؟

راه حل‌های جدید مراقبت از مو مردانه

خیلی از آقایان با شوره و ریزش مو مواجه هستند که این دو مشکل بخاطر دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. دلیل اصلی شوره مو آقایان به خاطر شستشوی بیش از اندازه یا شستشوی کم موها می‌باشد. هنگامی که موها بیش از اندازه شستشو شود، ریشه مو خشک می‌شود و خارش ایجاد می‌کند. اما در حالی که شستن موها به اندازه کافی نباشد، چربی مو باقی می‌ماند و باز هم ما شاهد شوره سر خواهیم بود. با در نظر گرفتن این دو نکته باید برنامه دقیقی برای شستن موها در نظر بگیرید و میزان چربی مو را تا حدودی کنترل کنید. همچنین استفاده از شامپو ضد شوره هم می‌تواند در این امر بسیار کمک‌ کننده باشد.

اگر نمی‌دانید کدام برند برای شستن موهای شوره‌دار بهتر است، شامپو ضد شوره کلیر بسیار پیشنهاد می‌شود. شامپو ضد شوره کلیر یک تقویت‌کننده مناسب با ترکیبات مفید جهت قوی شدن تارهای مو می‌باشد و به خوبی شوره سر را کنترل می‌کند. همچنین وجود مقدار زیاد ویتامین E در داخل ترکیب شامپو ضد شوره کلیر کمک می‌کند ریشه موها قوی‌تر شود و موها رشد خوبی داشته باشند. (برای خرید اینترنتی شامپوی اصل ضد شوره کلیر اینجا کلیک کنید)

اما مشکل ریزش مو دلایل مختلفی به همراه دارد که اصلی‌ترین آن مسئله ژنتیک است. معمولاً اکثر آقایان به خاطر مسائل ژنتیکی با ریزش مو مواجه می‌شوند. اما دلایل دیگری مانند عدم مراقبت صحیح از موها بدرفتاری با موها، استفاده بیش از اندازه از محصولات حالت دهنده مو و ... هم بر روی ریزش مو اثرگذار است.

نکات کلیدی برای جلوگیری از ریزش مو در مردان

برای داشتن برنامه دقیق  به‌منظور مراقبت از مو مردانه و جلوگیری از ریزش مو به نکات گفته شده توجه ویژه داشته باشید:

  • سعی کنید در حمام کف سر خود را همراه با شامپو ماساژ دهید. ماساژ دادن سر موجب افزایش گردش خون و جلوگیری از ضعیف شدن ریشه‌های مو می‌شود.
  • هنگام شستن، شانه زدن، خشک کردن موها حتما به آرامی با آن‌ها رفتار کنید تا فشار زیادی به ریشه مو وارد نشود.
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل به کاهش ریزش مو و تقویت موها بسیار کمک می‌کند.
  • استفاده از سشوار روش سریعی برای خشک کردن موها است. اما انجام این کار به صورت مداوم باعث خشک و کدر شدن موها می‌شود.

کلام آخر

اگر حس می‌کنید موهایتان ضعیف و شکننده شده‌اند، حتما در برنامه مراقبت از مو مردانه خود شامپو حاوی پروتئین‌های مفید مو قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز