خبرگزاری کار ایران

سیستم هوشمند سازی در کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۶۱۵

فناوری هوش مصنوعی برای سیستم هوشمند سازی در کشاورزی به عنوان پایه اقتصاد جهان، اهمیت زیادی دارد. بر این اساس آشنایی و استفاده از این سیستم می تواند رونق چشمگیری در مجموعه به وجود آورد.

فناوری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، خودروسازی، تولید، مالی، کشاورزی و کمک به آنها برای غلبه بر چالش‌های سنتی برای افزایش بهره‌ وری ایجاد شده است.  در این مقاله در خصوص اهمیت سیستم هوشمند سازی در کشاورزی و کاربردهای می پردازیم.

با توجه به افزایش پیچیدگی چالش های اطلاعاتی، استفاده از داده های کشاورزی به صورت دستی و به روش سنتی غیرممکن می شود و احتمال خطا را افزایش می دهد.

از تغییرات آب و هوایی گرفته تا گرم شدن کره زمین، تهدیدهای جدید فزاینده ای برای صنعت کشاورزی همراه با تقاضای روزافزون برای غذا توسط جمعیت رو به افزایش وجود دارد.

کشاورزان بیش از هر زمان دیگری مجبور هستند به دنبال راه های جدیدی برای تولید مواد غذایی بیشتر با منابع کمیاب باشند.

برای غلبه بر این چالش ها، صنعت کشاورزی باید تکامل یابد که سیستم هوشمند سازی بینش‌های جدیدی را برای انجام این کار به دست می‌دهد.

اصلی ترین کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

سیستم هوشمند سازی در کشاورزی

  • ربات‌های کشاورزی: ​​شرکت‌ها در حال توسعه و برنامه‌ریزی ربات‌های مستقل برای انجام وظایف کشاورزی ضروری مانند کنترل علف‌های هرز، کاشت بذر، برداشت، نظارت بر محیط‌زیست و تجزیه و تحلیل خاک با حجم بالاتر و سرعتی بالاتر از انسان هستند.   
  • نظارت بر محصولات و خاک: شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری روی بینایی کامپیوتری و الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای پردازش داده‌های گرفته‌شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین یا فناوری مبتنی بر نرم‌افزار برای شناسایی نقص‌های احتمالی و کمبود مواد مغذی در خاک هستند.
  • تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده: مدل‌های یادگیری ماشینی برای ردیابی و پیش‌بینی اثرات مختلف زیست‌محیطی بر عملکرد محصول مانند آب‌وهوا و تغییرات آب و هوایی ایجاد شده‌اند.

 

سیستم هوشمند سازی چگونه می تواند کشاورزی را ارتقاء دهد؟

هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال رشد است. با پیشرفت در قابلیت‌های محاسباتی و افزایش نفوذ ابر، بخش‌های وسیع‌تری از اقتصادهای جهان شروع به بهره‌ برداری از مزایای هوش مصنوعی کرده‌اند.

  • هوش مصنوعی در کشاورزی می تواند بهترین پیش بینی های تکنولوژیکی را در مورد بهترین محصولات برای رشد با استفاده از داده های جدید و از قبل موجود از مزرعه شما و سایر عوامل خارجی مانند گزارش های آب و هوا ارائه دهد.
  • همچنین هوش مصنوعی می تواند بیماری های آفات را تشخیص دهد و به مبارزه سریعتر با آنها کمک کند.
  • با استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی، حتی کسانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستند می توانند به راحتی با فروشندگان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.
  • داده‌ها از هر مزرعه به کارآمدترین روش جمع‌آوری می‌شود تا تجزیه و تحلیل عمیق دقیقی را در اختیار کشاورزان قرار دهد که می‌تواند به آنها کمک کند که دید بی ‌سابقه‌ای از محصولات خود داشته باشند.
  • هزینه نظارت میدانی را کاهش می دهد و واکنش به تهدیدات بالقوه مانند آفات، بارندگی شدید یا طوفان های گرد و غبار را پیش بینی می کند.
  • به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا با منابع بسیار کمتر کارهای بیشتری انجام دهند، اما کیفیت را نیز تضمین می کند. 
  • هوش مصنوعی قادر به درک، ذخیره و یادگیری حجم عظیمی از داده ها خواهد بود و در نتیجه به آن ها برای بهبود کارایی پاسخ می دهد.
  • سیستم هوشمند سازی همچنین می تواند به شناسایی آفات، بیماری های مواد مغذی و غیره کمک کند.
  • برای گونه های گیاهی خاص مثل درخت پالونیا بهترین سیستم مدیریتی می باشد.
  • شناسایی آمادگی محصول یکی دیگر از ابزارهای عالی است که از هوش مصنوعی استفاده می کند.
  • با گرفتن تصاویر متعدد از محصولات مختلف ، کشاورزان می توانند میزان رسیدن میوه ها را پیش بینی کنند.
  • این فناوری یک راه عالی برای نظارت بر محصولات در طول چرخه زندگی آنها است.
  • کشاورزی دقیق تکنیک‌های دقیق‌تر و تحت کنترل‌تری را ارائه می‌کند که می‌تواند جایگزین بخش تکراری و انسانی کشاورزی مانند سیستم‌های موقعیت‌یابی با دقت بالا، سیستم‌های فرمان خودکار، نقشه‌برداری جغرافیایی، سنسور و سنجش از دور، و ارتباطات الکترونیکی یکپارچه شود.
  • همچنین کشاورزان را در مورد تناوب زراعی، سودآوری، کارایی و پایداری راهنمایی می کند.

 

نحوه استفاده از سیستم هوشمند سازی در کشاورزی

از آنجا که داشتن اطلاعات اطلاعات و دانش تجهیز اتوماسیون هوشمند سازی برای همه افراد به خصوص کشاورزان مقدور نمی باشد، وجود مرکزی که بتواند این کار را انجام دهد نقش بسزایی در بهبود عملکرد اجرایی خواهد داشت.

مجموعه تولیدی رهنما فردای خوزستان با داشتن تجهیزات لازم در خصوص هوشمند سازی منازل، اماکن و مزارع همچنین با کادر مجرب و حرفه ای در این زمینه شرایطی را به وجود آورده که در کوتاهترین زمان بدون هیچ محدودیتی به اقصی نقاط کشور خدمات خود را ارائه دهد.

شما می توانید به صورت مستقیم با کارشناس فروش این مجموعه(۰۹۱۶۱۱۳۶۳۰۳-۰۲۱۲۸۴۲۸۸۶۵-۰۶۱۳۳۳۳۹۰۵۴) در ارتباط باشید و پاسخگوی سوالات خود را در خصوص ابعاد مختلف سیستم هوشمند سازی باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز