خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق بیان کرد:

استراتژی تاجران ایرانی نسبت به عراق باید تغییر کند/ روزانه سه هزار کامیونی ایرانی به عراق کالا حمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۳۲

دبیر اتاق ایران و عراق اظهار داشت: روزانه سه هزار کامیون به عراق جنس می‌بریم و در سال 2018 توانستیم ترکیه و چین را پشت سر بگذاریم و رتبه اول را در بازار عراق کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از اپلیکیشن مسافرز، حمید حسینی دبیر اتاق ایران و عراق با اشاره به نگرانی برخی از فعالان اقتصادی برای از دست دادن بازار عراق گفت: ما باید امروز نگاه‌مان را به بازار این کشور تعدیل بدهیم، باید این را می‌دانستیم که تا ابد نمی‌توان به این کشور کالا صادر کرد و به هر حال آنها به سمت احیای صنعت و تولید داخل می‌روند پس بایستی همراه با این تغییرات استراتژی خود را عوض کنیم.

وی ادامه داد: ما دیگر امروز به جای صادرات دوغ و یا ماست خط تولید صادر می‌کنیم که این خط تولید قطعه و مواد اولیه لازم دارد و باید بر روی آن تمرکز کنیم. ضمن آنکه می‌توانیم با تاسیس شرکت‌های مشترک با عراقی‌ها هم‌چنان در آن بازار حضور داشته باشیم. ما روزانه سه هزار کامیون به عراق جنس می‌بریم و در سال 2018 توانستیم ترکیه و چین را پشت سر بگذاریم و رتبه اول را در بازار عراق کسب کنیم، هر چند امسال به دلیل برخی مشکلات مقداری در صادرات ضعیف بودیم. البته باید توجه داشت که گمرک نیز به دلیل برخی ملاحظات دیگر آمار روزانه منتشر نمی‌کند و ما فقط تعداد ورود و خروج کامیون‌ها را داریم.

حسینی با اشاره به تمایل مردم عراق به استفاده از کالاهای ایرانی و همکاری با صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور گفت: مردم عراق مردم وفادار و علاقمندی هستند هر چند برخی تلاش می‌کنند که نشان دهند مردم دو کشور با یکدیگر مشکل دارند. البته در هر دو کشور مخالفانی وجود دارند اما تعداد آنها کم است. در قضیه ضرب و شتم یک خانم زائر عراقی توسط پلیس مشهد که به شدت جو منفی در فضای مجازی عراق علیه کشورمان به وجود آورده بود رهبر انقلاب با فرستادن نماینده ویژه خود و حضور کاردار سفارت ایران در منزل آن خانم نشان داد که مقامات سیاسی ما و عالی‌ترین مرجع سیاسی کشور به اهمیت بازار عراق برای ایران واقف هستند و خوشبختانه این جو منفی امروز تا حد زیادی از بین رفته است. ما اگر می‌خواهیم در عراق حضور طولانی‌مدت داشته باشیم باید استراتژی خود را با این کشور هماهنگ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز