خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه در گفت‌وگو با ایلنا:

سد کرخه دو سیلاب مهیب تاریخ خود را مهار کرده است / هیچ خطری سد را تهدید نمی‌کند / شرایط دائم پایش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۰۱۱

یزدانی با تاکید بر اینکه شرایط سد پایدار است و مشکلی وجود ندارد، گفت: سد کرخه تاکنون 3 سیلاب را مهار کرده که 2 سیلاب در تاریخ این سد بی‌نظیر بوده‌اند.

محمدرضا یزدانی مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت سد کرخه اظهار داشت: در حال حاضر ورودی آب به سد کرخه 2022 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی از سد نیز 2079 متر مکعب بر ثانیه است. سد در شرایط پایدار و نرمالی قرار دارد، به طور مداوم تراز می‌اندازیم تا سیلاب‌های بعدی را مهار کنیم.

وی تراز نرمال سد را 220 متر و تراز سیلابی و تاخیری را از 220 تا 226 متر عنوان کرد و افزود:  تراز فعلی سد (ساعت 15 روز دوشنبه 19 فروردین ماه) 224.27 متر  بوده است، ظرفیت سد نیز در شرایط نرمال 5.2 میلیارد متر مکعب است که اکنون از آن عبور کرده‌ایم و با حجم بالای آورد و بارندگی که داشتیم به ترازهای  سیلابی رسیده‌ایم که طبیعی است.

یزدانی با تاکید بر اینکه شرایط سد پایدار است و مشکلی وجود ندارد، گفت: تعداد 1324 ابزار در سد نصب شده که به طور روزانه مشخص می‌کنند وضعیت سد چگونه است، 208 نقطه تراوش سنجی داریم که دائم پایش می‌شوند و چاه‌های کاهش فشار هم به صورت متناوب رصد می‌شوند.  

وی یادآور شد: با اینکه از تراز نرمال سد عبور کرده ‌یم وضعیت خوب است و تا آخر فصل بهار مخزن سد را مدیریت می‌کنیم تا برای سیلاب‌های محتمل آماده باشیم.

 مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه در ادامه با تاکید بر اینکه مردم به شایعات، خبرها و جریان سازی‌های کذب که از سوی جریان ضد انقلاب مدیریت می‌شوند، توجه نکنند و به رسانه‌های رسمی کشور استناد کنند، گفت: سد کرخه در سال آبی جاری 3 سیلاب را مهار کرده که 2 سیلاب آن در تاریخ این سد بی‌نظیر بوده‌اند، یک سیلاب مربوط به بهمن سال 97 بود که با پیک 6800 متر مکعب در ثانیه و آورد یک میلیارد طی 10 روز بوده است که در زمان خودش بزرگترین سیلاب تاریخ کرخه بود، در روز 12 فروردین  نیز سیلابی که پلدختر را تحت تاثیر قرار داد با پیک ساعتی 8400 متر مکعب در ثانیه مهیب‌ترین سیلاب تاریخ کرخه با بیش از یک میلیارد آورد شکل گرفت که بزرگترین سیلاب تاریخ این رودخانه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سد کرخه نبود در کمتر از سه ماه سه بار نیمی از خوزستان و بخصوص نوار غربی آن دچار بزرگترین تخریب بلایای طبیعی می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز