خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۲۸۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با ۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد‌حسین عطایی در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:  در سال قبل حدود۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به سال‌های قبل تر از آن با رشد ۴۰ درصدی همراه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: در سال گذشته ۳۹۰ واحد مرغداری در استان فعالیت داشتند که به طور میانگین هر واحد ۴.۳ مرتبه جوجه ریزی داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: مصرف گوشت مرغ در استان قزوین بالا رفته به طوری که در اسفندماه سال گذشته بالاترین میزان مصرف را ثبت کردیم.

عطایی به توزیع کالاهای اساسی مرغ، گوشت منجمد در استان هم اشاره کرد و یادآورشد: در سال جاری ۴۱ تن مرغ منجمد و ۵۵ گوشت قرمز منجمد توزیع شده که این روند با تفاهم نامه جدید با فروشگاه‌های کشور افزایش می یابد.

این مدیر گفت: با تعامل و هم افزایی دستگاه ها دراستان قزوین، مشکلات توزیع کالاهای اساسی در بازار کاهش یافته که از تلاش و پشتیبانی بسیج، اصناف، تعزیرات، صمت و سپاه در ایجاد آرامش در بازار تقدیر می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: جوجه ریزی با ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در ماه همچنان ادامه دارد و با این روند سال گذشته در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفتیم.

عطایی در ادامه به کیفیت پخت نان اشاره کرد و گفت: درحالی که آردهای توزیع شده در استان یکسان است، اما کیفیت پخت نان در واحدها متفاوت بوده که برخی از چالش‌ها را باید در تفاوت مهارت‌های فردی نانوایان جستجو کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز