خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

مراجعه بیش از 12 هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۷۷۷

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از مراجعه بیش از 12 هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فارسی نژاد روز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از وظایف پزشکی قانونی رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب های مصدومان منازعات است، اظهار داشت: در بسیاری از موارد مصدومان در پی یک درگیری ساده با موضوعی نه چندان مهم، دچار آسیب ها و صدمات جسمانی می شوند که گاه خسارات آن به مراتب بیشتر و جدی ‌تر از دلیلی است که به خاطر آن با یکدیگر درگیر شده‌اند و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی است. 

وی افزود: هدف از دادن زمان معاینه مجدد به مراجعین، تعیین سرنوشت صدمات است که آیا بدون عیب التیام یافته‌اند و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد عوارض شده و یا اثر بر جای گذاشته که در این صورت علاوه بر دیه مقدر (که در رأی دادگاه اعلام خواهد شد) پزشکی قانونی برای آن اَرش نیز تعیین می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار این اداره کل، مراجعین نزاع یکی از بیشترین موارد ارجاعات به پزشکی قانونی است به طوری که طی سال گذشته(1402)، 12هزار و 164 مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی لرستان انجام شده است که از این تعداد هشت هزار و 568 نفر مرد و سه هزار596 نفر زن بوده‌اند. 

فارسی نژاد همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: طی سال گذشته بیش از ده هزار مورد معاینات مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش واحد آمار این اداره کل، طی سال گذشته (1402) تعداد ده هزار و 484 مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد 7 هزار و 458 نفر مرد و 3 هزار و 26 نفر زن بوده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن چهار درصد افزایش یافته است. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تاکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز بسیاری از این حوادث پیشگیری کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز