خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

فراگیری تُندباد شدید در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۲۷

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه تُندباد شدید تا دوشنبه نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد، گفت: مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر وقت امروز شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که طی روزهای آینده استان مرکزی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا یکشنبه موجب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و برخی رگبارهای پراکنده در نواحی شمالی استان مرکزی می‌شود. بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌بینی، سرعت وزش باد طی روز دوشنبه بسیار شدید است و در برخی از نقاط به صورت لحظه‌ای از 90 کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

وی به دیگر رخدادهای هواشناسی استان مرکزی در روزهای آینده اشاره کرده و ادامه داد: وزش باد شدید با شدت کمتری در ساعاتی از روز سه‌شنبه نیز در این استان تداوم دارد. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از نقاط استان گاهی شاهد افزایش ابر و همچنین رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: در ارتباط با احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ، هشدار شماره 7 هواشناسی سطح زرد استان مرکزی صادر شده است.

مرادی همچنین به فرایند کاهش دما در روزهای آینده در سطح استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: بررسی‌های هواشناسی از لحاظ دمایی نیز نشان‌دهنده و حاکی از افزایش محسوس دما در بازه زمانی 2 روز آینده در سطح این استان است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز