خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

توقیف ۷۹۸ انواع سلاح و ابزار شکار در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۱۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۷۹۸ نوع انواع سلاح، ابزار شکار و صید غیرمجاز سال گذشته به همت ماموران یگان حفاظت استان توقیف شد.

به گزارش ایلنا در قزوین، سعیده خضیر با اعلام این خبر گفت: ۱۱ قبضه ادوات و سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق، ۵۸ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۷۲۹ مورد انواع ادوات شکار و صید توسط افرادی که اقدام به شکار، صید و زنده گیری ۱۴۴ عدد از انواع پستانداران و پرندگان کرده بودند، توقیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: گونه بعضی پرندگان شکار و صید شده از نوع جانواران حمایت شده بودند که پرونده متهمان و متخلفان در این خصوص پس از تشکیل به مراجع قضایی و دستگاه های ذیصلاح ارسال شده و برخورد قانونی و اداری لازم با آنان نیز صورت گرفته است.

خضیر اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات نیز ۴۴ شکارچی غیرمجاز را نیز پیش از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح و ادوات شکار و صید آنها نیز اقدام کرده اند.

وی در مورد جلوگیری از چرای غیرمجاز دام ها نیز توضیح داد: در مناطق تحت مدیریت، ماموران یگان حفاظت موفق به شناسایی، جلوگیری و اخراج ۱۷ هزار و ۷۸۰ دام غیرمجاز شدند که بدون پروانه چرا و خارج از فصل وارد مراتع ملی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند و در این خصوص نیز اقدامات قانونی به عمل آمد.

این مسئول گفت: سال گذشته همچنین رفع تصرف بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی در مناطق و حاشیه تالاب ها پس از تشکیل پرونده هم صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز