خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان خبرداد؛

55 رشته صنایع دستی در استان فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۳۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، با اشاره به اینکه چهار رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی، جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم و اجتماع عظیم یوم العباس در تقویم رویدادهای ملی ایران ثبت شده است، گفت: 55 رشته صنایع دستی در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید صفوی، امروز در جلسه شورای اداری استان، گفت: امسال سه هزار پروانه صنایع دستی در استان صادر یا تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است، ادامه داد: ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و مصنوعات چرمی از مهمترین آنها به شمار می رود.

وی، گفت: زنجان سال گذشته در ایام نوروز جزو چهار استان برتر در افزایش اقامت مسافران بود و این موضوع در تبدیل زنجان به مقصد گردشگری قابل توجه است.

این مسئول فرهنگی دراستان، گفت: تاکنون چهار رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی، جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم و اجتماع عظیم یوم العباس با میزبانی استان زنجان در تقویم رویدادهای ملی ایران ثبت شده است.

صفوی، در پایان، اضافه کرد: در یک سال گذشته زنجان بیشترین سهم را از اعتبارات مرمت بناهای تاریخی در مقایسه با سال های گذشته داشته و هم اکنون در همه شهرستان های استان پروژه های مرمت در دست اجراست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز