خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد؛

425 میلیون تومان اوقاف استان به حوزه آموزشی و فرهنگی کمک کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۷۰

نیمی از درآمدهای اوقاف صرف اجرای نیات واقفان می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه از محل درآمدهای موقوفات ۴۲۵ میلیون تومان به آموزش و پرورش کمک شده است، گفت: نیمی از درآمدهای اوقاف صرف اجرای نیات واقفان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، ظهر امروز با اشاره به اینکه در دوسال گذشته  از محل نیات موقوفات مجموعا بیش از ۴۲۵ میلیون تومان به بخش های مختلف آموزش و پرورش استان زنجان کمک شده است، گفت: این کمک ها عمدتا در موضوعات آموزشی و فرهنگی، تعمیر و بهسازی و ساخت مدارس، کمک به بهسازی نمازخانه مدارس ، کمک به برگزاری اردوی زیارتی، مساعدت کلی به چند مدرسه، تهیه و توزیع پک های تحصیلی ، اهدای ۱۲۰ بسته کیف و لوازم التحریر و مساعدت نقدی به دانش آموزان کم برخوردار و خانواده های آنها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه نیات برخی از موقوفات ما مثل موقوفه مرحوم قاسم ارشدی اختصاص به دانش آموزان و کمک به آنها دارد و برخی از موقوفات نیز نیات کلی مثل کمک به امور خیریه و تحصیلی دارند، ادامه داد: اوقاف در راستای اجرای نیات واقفان که از وظایف اصلی سازمان اوقاف است ، موظف است درآمدها ی موقوفات را صرف این نیات کند.

به گفته وی، در استان زنجان به غیر از مساجد و اماکن مذهبی حدود ۱۳۰۰ موقوفه وجود دارد که با اتخاذ راهکارهای مناسب از جمله اجرای طرح های بهره برداری و سرمایه گذاری با رویکرد بهره وری درآمد و اجرای موقوفات را نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و اوقاف زنجان در میزان رشد درآمد در کل کشور رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش ایلنا؛ سال گذشته درآمد کلی موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه حدود  ۶۰ میلیارد تومان بود ه که امسال این رقم  از ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است و نصف درآمدهای اوقاف صرف اجرای نیات مختلف واقفین می شود و بقیه نیز در امورات حفظ ، نگهداری و ارتقای وضعیت موقوفات و سرمایه گذاری در آنها هزینه می شود.

425 میلیون تومان اوقاف استان به حوزه آموزشی و فرهنگی کمک کرده است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز