خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی استان:

180 واحد گلخانه در استان قزوین فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۸۸۴

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۸۰ واحد گلخانه فعال در این استان محصولات گلخانه‌‌‌ای تولید می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمد پیله‌فروش با اعلام این خبر گفت: این تعداد واحد گلخانه‌ای در مساحت بیش از ۱۰۶ هکتار است که انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این تعداد ۷۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان فعال است که سطح زیرکشت این گلخانه‌ها بیش از ۳۸ هکتار است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سالیانه ۱۰ هزار و ۲۵۲ تن انواع محصولات گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان تولید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۲۵ واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در استان فعالیت دارند که بیش از ۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این واحدها 2 میلیون و ۹۳۰ هزار اصله درختچه، یک میلیون و ۷۹۰ هزار شاخه بریده گلدانی و ۲۱۸ هزار و ۱۰۰ شاخه بریده تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹ واحد گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی در سطح ۱۲ و نیم هکتار نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی را تولید می‌کنند؛ همچنین سالیانه ۵۴۱ میلیون نشا سبزی و صیفی در این واحدها تولید می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز