خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

کانون بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی به تهران مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۰۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران کانون‌های بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی‌امام‌خمینی به تهران را گاوداری‌ها، فاضلاب شهری و مراکز دفن پسماند دانست و گفت:۳۰ درصد از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در مراسم افتتاح چند طرح محیط زیستی استان تهران در هفته دولت، گفت: محیط زیست همواره یکی از مهم‌ترین مباحث و از جمله اولویت‌های کاری در استان تهران است. جابه‌جایی صنایع آلاینده و با عمر بالای ۲۵ سال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث می‌شود تا این صنایع علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و روزآمد که منجر به افزایش قدرت رقابت در بازار می شود به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند

بنابراین گزارش، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به شناسایی ۲۴ کانون بو نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران، گفت: به لحاظ تعداد راس موجود در دامداری‌های این منطقه، دامداری ها از سهم ۲۰ درصدی در بوی نامطبوع مسیر فرودگاه برخورداند.

مهردادی با بیان اینکه علاوه بر کانون‌های موجود در منطقه  أطراف دامداری لبن، همچنان شاهد کانون‌های دیگر بو در مسیر فرودگاه امام هستیم، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های مهم در این زمینه تشکیل جلسات متعدد برای الزام تولیدکنندگان آلاینده بو به رعایت شاخص های‌محیط زیستی از جمله احداث سیستم تصفیه فاضلاب در دامداری ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: خوشبختانه از دو دامداری بزرگ و آلاینده این مسیر یک دامداری موفق شد امروز سیستم تصفیه فاضلاب خود را افتتاح و راه اندازی کند و دامداری دوم نیز در حال انجام فرآیندهای این اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر دامداری‌ها، واحدهای دیگری نیز در تولید و ایجاد آلاینده بو مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران نقش و سهم دارند. بنابراین پیش بینی‌ها با اقدام های صورت گرفته شاهد کاهش ۳۰ درصدی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران خواهیم بود و برای رفع ۷۰ درصد بوی نامطبوع باقی مانده ناشی از سایر کانون ها از جمله فاضلاب های شهری و مراکز دفن پسماند همچون آرادکوه نیز اقدام‌هایی در حال پیگیری است.

مهردادی خاطرنشان کرد: محیط زیست در برخورد با خاطیان مصمم است و از این رو امیدواریم به زودی شاهد بر طرف شدن این چالش مهم باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص سیستم تصفیه فاضلاب اسلامشهر، ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی این واحد، گفت: مرحله نخست تصفیه خانه راه اندازی شده و پیگیری راه اندازی مراحل بعدی نیز هستیم.ش

همچنین باحضور مدیر کل حفاظت محیط زیست و همچنین معاون نظارت و پایش استان تهران، سیستم فیلتراسیون هوای یک واحد بزرگ مقیاس تولید سازه های فلزی در حوزه شهرستان ری افتتاح شد

محمدرستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت : با بهره برداری از این سیستم بطور متوسط از انتشار ٥٠٠ کیلوگرم گرد و غبار روزانه جلوگیوی می‌شود.

وی افزود: منابع ساکن از جمله واحدهای صنعتی در برخی از نقاط استان بویژه شهرستان‌های جنوبی نظیر ری سهم بیشتری در تولیدگی آلودگی هوال در مقایسه با سایر شهرستان‌ها دارد.

رستگاری ادامه داد: بنابراین در اینگونه مناطق بهره برداری از سیستم‌های فیلتراسیون بر کیفیت هوای منطقه اثربخشی مناسبی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز