خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست تهران در گفت‌‌وگو با ایلنا:

شهر پردیس هنوز سیستم تصفیه فاضلاب ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۴۲

مسئله اصلی نبود شبکه کامل فاضلاب است و تا این مشکل حل نشود بحران‌های زیست محیطی و بهداشتی گریبانگیر بسیاری از شهرهای ایران خواهد بود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به مشکلات مربوط به اجرای طرح جامع فاضلاب گفت: شهر پردیس بارگذاری ۸۰۰ هزار نفری جمعیت را پیش رو خواهد داشت، در حالی که این شهر هنوز سیستم تصفیه فاضلاب ندارد.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی اجرای طرح جامع فاضلاب تهران گفت: طرح‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب در این زمینه آماده است و اجرای این طرح‌ها نیز آغاز شده؛ اما مهم‌ترین مشکلی که در اجرای طرح جامع فاضلاب تهران جود دارد، تزریق قطره چکانی اعتبارات به این طرح است.

وی ادامه داد: با وجود وضع کنونی، اجرای طرح جامع فاضلاب تهران شاید چند دهه به طول بیانجامد، البته اولویت اول ما در این طرح باید بحثتصفیه خانه‌ها باشد، برای مثال اکنون با بارگذاری۸۰۰ هزار نفری شهر پردیس در آینده‌ای نزدیک روبه رو هستیم در حالی که این شهر هنوز سیستم تصفیه فاضلاب ندارد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: امیدواریم دولت از روش‌های مختلفی مانند کمک گرفتن از صندوق توسعه ملی و یا بانک توسعه اسلامی بتواند، این نوع تزریق قطره چکانی اعتبارات را به توزیع مناسب اعتبارات تبدیل کند.

حیدرزاده همچنین در ارتباط با بحثآبیاری اراضی کشاورزی اطراف تهران با فاضلاب شهری گفت: محوریت حل این مساله با وزارت جهاد کشاورزی است، در حال حاضر ۶۰ در صد از این اراضی رو به اصلاح است اما تا شبکه فاضلاب تهران کامل نشود و کانال‌ها و مسیل‌ها بار بر فاضلاب نشوند، نمی‌توانیم با اطمینان از حل این مشکل حرف بزنیم.

وی اظهار کرد: کارگروهی برای حل مشکل آبیاری اراضی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که در آن کارگروه مسولیت ما جلوگیری از ورود فاضلاب صنایع به زمین‌هاست.

حیدرزاده مسئله اصلی را نبود شبکه کامل فاضلاب دانست و افزود: تا این مشکل حل نشود، بحران‌های زیست محیطی و بهداشتی از قبیل آنچه ذکر شد، گریبانگیر بسیاری از شهرهای ایران خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز