خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست شهرداری خبر داد:

راه‌ اندازی سامانه محیط‌زیست شهر تهران در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۰۸

مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران بر ضرورت آسیب‌شناسی دستورالعمل معرفی و کنترل منابع آلاینده محیط‌زیست تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حلیا سادات حسینی در نخستین نشست بررسی و آسیب‌شناسی دستورالعمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده محیط‌زیست شهر تهران که با حضور سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و رؤسای محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲گانه تشکیل شد، ضمن تبیین و تاکید بر مفاد دستورالعمل شناسایی واحدهای آلاینده گفت: طبق اسناد بالادستی وظیفه ذاتی اداره‌کل محیط‌زیست شهرداری تهران شناسایی و کنترل منابع آلاینده است که بی‌شک همراهی و همکاری دو حوزه خدماتی محیط‌زیست و ساماندهی می‌تواند کمک بزرگی به روند اجرای این دستورالعمل کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران هدف از اجرای این دستورالعمل را نظارت و کنترل یکپارچه بر روند کاهش و رفع آلودگی منابع آلاینده، شناسایی چالش‌ها و موانع در اجرای صحیح و ارائه راهکارهای موثر در جهت افزایش راندمان کار در سنوات آتی ذکر کرد و همچنین ضمن ابراز خوشحالی از استفاده حداکثری از ظرفیت روسای محیط‌زیست و ساماندهی خواست تا به‌صورت مستمر نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

وی بر لزوم ایجاد سامانه در این حوزه تاکید کرد و گفت: با توجه به این که عوارض آلایندگی به‌صورت فصلی به شهرداری تعلق می‌گیرد، ضروری است گزارش‌های اصناف و واحدهای خدماتی آلاینده به‌موقع ارائه شود. در آینده نزدیک با راه‌اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات در سامانه محیط‌زیست شهر تهران، زمان رسیدگی به مشکلات کوتاه‌تر و تسریع در این امر موجب افزایش درآمدزایی برای شهرداری تهران می‌شود.

در ادامه این جلسه، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر چنین جلساتی گفت: تهیه بسته مطالعاتی از قوانین و مقررات موجود برای استفاده از ظرفیت‌های همه واحدهای خدمات رسان لازم به نظر می‌رسد.

وی افزود: مسائل و مشکلات محیط‌زیستی باید به‌درستی تبیین شود و هر منطقه را باید با خودش مقایسه کرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. بازنگری دستورالعمل مورد نظر با توجه به موقعیت هر منطقه به صورت جداگانه می‌بایست انجام شود و همپوشانی از ظرفیت‌های استفاده‌نشده یکدیگر کمک بزرگی به بهبود روند حل مشکلات زیست‌محیطی خواهد کرد.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، بیگی در پایان به اهمیت مکاتبات و تعاملات اداری اشاره کرد و گفت: در خصوص معضلات و مشکلات محیط زیستی بین واحدهای ذی‌ربط در شهرداری با اصناف، راهکار اصلی حل مشکلات، مکاتبات و تعاملات اداری مستمر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز