خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه تاریخی یزد خبر داد ؛

احداث پارکینگ در بلوار طالقانی یزد در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۳۷

شهردار منطقه تاریخی یزد از احداث پارکینگ در بلوار طالقانی برای حل مشکل ترافیکی این نقطه از شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، بلوار طالقانی یزد یکی از پر ترددترین معابر این شهر تاریخی است که سالیان متمادی به دلایل مختلفی از جمله تجمع مراکز پزشکی و درمانی همچنین نبود مدیریت درست از سوی متولیان شهر با معضل کمبود پارکینگ و البته ترافیک سنگین مواجه است.

به دنبال تبدیل یزد به یکی از قطب‌های پزشکی جنوب شرقی کشور که سالانه میزبان تعداد زیادی از بیماران غیربومی از دیگر استانها و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، بلوار آیت الله طالقانی حدفاصل میدان آزادی و تقاطع مهدیه در شهر یزد سال ها است که به یکی از شلوغ‌ترین معابر شهر تبدیل شده است.

وجود مراکز تجاری و درمانی متعدد در این محدوده به ویژه تامین نشدن محلی برای پارک خودرو نه تنها رانندگان عبوری از از این بلوار بلکه اهالی محلات مجاور آن به ویژه کوچه‌ های منتهی به بلوار که به محلی برای پارک خودروها تبدیل شده به شدت شاکی و طی این سالها به دلیل عدم تصمیم‌ گیری متولیان شهر به نوعی ناامید کره است.

پارک خودروها در حاشیه بلوار و کوچه‌ های منتهی به آن، سردرگمی رانندگان برای پیدا کردن جای پارک خودرو و ترافیک بالای این معبر، حتی امدادرسانی به موقع ایستگاه آتش‌ نشانی واقع در این بلوار را در هنگام بروز حوادث را گاها دچار اختلال می‌ کند و این در حالیست که در سالهای اخیر و به رغم این وضعیت شاهد صدور مجوز ساخت مجتمع‌ های تجاری در این بلوار نیز بودیم.

البته در طی این سالها پیشنهادات مختلفی برای برون رفت از این چالش از سوی متولیان شهر مانند انتقال مطب‌های پزشکان، ایجاد پارکینگ و حتی دو طبقه کردن بلوار مطرح شده و تاکنون هیچ کدام از آنها رنگ واقعیت به خود نگرفته و هر یک از شهرداران نظرات مختلفی داشتند که محقق نشد.

علیرضا نقوی، شهردار منطقه تاریخی یزد در گفتگو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه بزودی گره ترافیکی بلوار طالقانی یزد باز می شود اظهار داشت: ۲ زمین برای احداث پارکینگ در بلوار طالقانی خریداری شده و تا پایان سال جاری این ۲ پارکینگ احداث می‌شود که تا حدودی از بار ترافیکی این بلوار خواهد کاست.

وی با تاکید بر لزوم حل معضل ترافیک بلوار طالقانی یزد افزود: بار ترافیکی اصلی را با خریداری زمینی به متراژ سه هزار و هفتصد متر حل خواهیم کرد، که امیدواریم با تامین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۱ یک پارکینگ طبقانی در این محل احداث شود.

تدابیر شورای شهر برای حل مشکل ترافیک یزد

حجت الاسلام سید ناصر حیدری؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اما اظهار نظر متفاوتی دارد که به ایلنا گفت: اصلاح ساختار‌ها و حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از اولویت‌های کاری شورای اسلامی شهر یزد است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام در سطح شهر، افزود: مشکلات ترافیکی خیابان طالقانی باید با احداث یک خیابان موازی برطرف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه طرح های نیمه تمام ترافیکی باعث وجود ترافیک هستند ادامه داد: مشکل ترافیک امروز در اغلب معابر شهری وجود دارند و برای نمونه در خیابان کاشانی هم با احداث خیابانی از میدان قرآن تا بلوار مدرسی می توان در رفع مشکل ترافیک اقدام کرد.

به گزارش ایلنا، بلوار طالقانی، خیابان فرخی و خیابان کاشانی که در هسته مرکزی شهر واقع شده اند طی ساعاتی از روز و شب با ترافیک سنگینی روبرو هستند به گونه ای که گاهی تحمل آن غیر ممکن است اما اینگونه که به نظر می رسد هیچ یک از نسخه های شفابخش مسئولان و متولیان شهر در سال های گذشته تا کنون راهگشا نبوده و به نظر می رسد در شرایط فعلی هم شورای ششم شهر و مدیریت شهری راهکار موثری برای این موضوع ندارند اما امید است برای بهبود وضع ترافیک در این بلوار، چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز