خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار ماسال تاکید کرد:

لزوم برگزاری مراسم سوگواری محرم طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۸۶

معاون فرماندار ماسال بر لزوم برگزاری مراسمات سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، ستاد مقابل با کرونا با محوریت چگونگی برگزاری ماه محرم در فرمانداری ماسال برگزار شد.

معاون فرماندار ماسال در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در سالهای گذشته که دوستداران اهل بیت به صورت خود جوش تکایا و هیات‌های مذهبی راه اندازی می‌کردند، با شرایط شیوع بیماری کرونا امسال برگزاری مراسمات به گستردگی سالهای قبل، طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا متاسفانه امکان پذیر نیست.
 
جعفر صفری لزوم تعادل بخشی بین اجتماع عزاداران و حفظ سلامت آنها را تاکید کرد و با اشاره به فرمایشات زیبا و هوشمندانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (من تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستم) افزود: با رعایت موازین بهداشتی (زدن ماسک ) شرمنده مدافعین سلامت نشویم.
 
وی گفت: مسئولیت چگونگی برگزاری مراسم را سازمان تبلیغات اسلامی برعهده دارد و اداره اوقاف با همکاری بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی جلسه ای با هیات امنای مساجد و حسینه ها مبنی بر اغنا سازی جهت رعایت دستورالعمل های ابلاغی و پیشگیری از بحران از سوی ستاد ملی مقابه با کرونا را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند.
 
معاون فرماندار ماسال با اشاره به اهم دستورالعمل های بهداشتی در راستای مقابله و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس، ستاد ملی مقابله با کرونا حسب تاکیدات رئیس جمهور برگزاری مراسمات عزا و عروسی را ممنوع کرد و جهت  جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری در ماه محرم برگزاری هرگونه مراسمات را ممنوع اعلام کرد.
 
جعفر صفری گفت: برگزاری هرگونه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین در حسینه‌ها و مساجد، منوط به گرفتن مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی به  چند مورد از دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه محرم اشاره داشت و اعلام کرد:
۱-جابجایی هیات و دسته جات ممنوع است 
۲-برگزاری مراسم صرفا در فضای باز و اماکن با ارتفاع سقف ۶ متر و حداقل ظرفیت جمعیتی با اخذ مجوز انجام گیرد.
۳-استفاده از تبل و سنج ممنوع است.
۴-استفاده از وسایل شخصی اعم از زنجیر بدون جابجایی مجاز است.
 ۵-مراسمات خاص اعم از شیرخوارگارگان ممنوع است.
۶-هرگونه پذیرایی در مراسمات .
۷- استفاده از تبل و سنج در مراسمات ممنوع است .
۸-نذورات در قالب مواد غذایی خشک  بسته بندی شده باشد .
۹-برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع است .

وی اجرای دقیق و تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی توسط کمیته های نظارت در مراسمات را ضروری دانست وتاکید کرد:  اهمیت حفظ بهداشت محیط در مساجد ، اقلام ضد عفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ساعات برگزاری مراسم سوگواری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز