خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت ابراز امیدواری کرد:

شتاب در روند پیگیری مسائل اقتصادی و معیشتی با همکاری بیشتر بانک‌ها در سال 99

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۳۵۸

فرماندار رشت با بیان اینکه عملکرد نامناسب برخی از بانک‌ها و دستگاه ها مانع دستیابی کامل به اهداف پیش بینی شده در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی در سال 98 شد، ابراز امیدواری کرد: در سال 99 با رفع نواقص موجود،‌ پیگیری مسائل اقتصادی با قوت و شتاب بیشتری دنبال شود.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده، در نشست پایان سال خود با معاونین و کارشناسان فرمانداری رشت ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن بهار طبیعت با بیان اینکه سال ۹۸ دارای فراز و فرودهای بسیار ارزیابی کرد و افزود: وقوع سیل در نخستین روزهای سال ۱۳۹۸ و وارد آمدن خسارت مالی و جانی به برخی از هم‌میهنان و آسیب دیدن بسیاری از زیرساخت‌های کشور در برخی از استان ها و همچنین وقوع دیگر مشکلات در کشور، سالی سخت را برای همه رقم زد.

وی با ابراز رضایت از نحوه عملکرد مجموعه کارشناسان فرمانداری در سالی که رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی ضعف ها و قوت ها در ارائه کار و نحوه عملکرد کارکنان این مجموعه، من حیث المجموع نقش خویش را به خوبی ایفا کرده ایم.

مقام عالی دولت در مرکز استان، مهمترین نقش و مسئولیت فرمانداری را تامین نظم و امنیت و تسری احساس امنیت در بطن جامعه خواند و تصریح کرد: با توجه به اهداف دشمنان در ایجاد برخی ناامنی های در سال ۹۸، فراخوان هایی از سوی معاندین و رسانه های بیگانه با هدف اغتشاش در کشور عزیزمان انجام شد که  با وجود تمهیدات پیش‌بینی شده و اتخاذ تدابیر مناسب و هوشیاری مردم کلیه مشکلات مذکور در این شهرستان به سرعت مدیریت و رفع شد.

 مومنی زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۸، پرداختن به مسائل اقتصادی، معیشتی و رفع بیکاری، در اولویت عملکرد دولت قرار داشت، خاطرنشان کرد: اهمیت این مسئله به گونه‌ای بود که در نامگذاری این سال، در اندیشه های رهبر معظم انقلاب نیز تجلی کرده و تلاش ما در مجموعه فرمانداری در این مبحث، حمایت، پشتیبانی و بسترسازی برای فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی با هدف افزایش درآمد، ایجاد فرصت های شغلی، بهبود معیشت مردم و ایجاد رونق اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود برگزاری جلسات متعدد و پیگیری این موضوع و تلاش های فراوان، خروجی کسب شده متناسب با این همه تلاش و کوشش نبود، افزود: یکی از عوامل مهم در عدم دستیابی به هدف غایی و مطلوب در این زمینه، ضعف در عملکرد برخی از بانک‌ها بود که امیدوارم در سال ۹۹ بتوانیم  این مسئله را که از اولویت های اساسی نظام در سطح کشور می باشد، موثر تر و با خروجی بهتر دنبال کنیم.

فرماندار شهرستان رشت، با تاکید بر اینکه فرارسیدن سال جدید می تواند شروعی دوباره برای تحول و تلاش بیشتر در انجام امور باشد، اظهار داشت: در ارتباط با گردشگری که از ظرفیت های خوب شهرستان و استان در مسیر توسعه است فعالیت ها و تلاش های خوبی انجام شد و ان شاالله در سال ۹۹ فرصت بهتری برای انجام بهتر این امور فراهم شود.

مقام عالی دولت در مرکز استان  با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست های مشترک با اقشار مختلف مردم اعم از احزاب، گروه‌ها،تشکل ها و گروه های مردم نهاد، اظهار داشت:  در سال 98 سعی شد از طریق برگزاری چنین نشست هایی ارتباطات مناسبی با اقشار و گروه های مختلف وجود داشته باشد  و خوشبختانه رشد و خیزش خوبی را در مقایسه با گذشته شاهد بودیم.

مومنی زاده، برگزاری انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از مهمترین رخدادهای سیاسی سال 98 برشمرد و افزود: فرآیند انتخابات در پرتو کار تیمی و جمعی همکاران فرمانداری، بسیار خوب و به دور از هر گونه حاشیه و مشکلات امنیتی، انجام شد و در کوتاه ترین زمان، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت  که می تواند به عنوان یک  الگوی  خوب و ارزنده  از کار گروهی در سال های آینده مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطمئناً در هر مجموعه ای نقاط قوت و ضعف وجود دارد  که باید در صدد تقویت نقاط قوت و  برطرف کردن این نقاط ضعف بود، تاکید کرد: در مجموعه ای مانند فرمانداری که باید نقش الگویی برای تمامی دستگاه اجرایی را ایفا نماید، تمامی همکاران باید به گونه ای تلاش کنند که عملکرد آنها به عنوان الگویی برای تمامی کارشناسان در تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان باشد و با بهره گیری از تمام ظرفیت خویش در راستای خدمت به مردم و انجام مسئولیت قانونی، اداری، وجدانی و انقلابی و ماموریت خویش استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان رشت در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات کارشناسان فرمانداری در سال 98 تجلیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز