خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد:

در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری خواست و نیاز شهروندان اولویت اصلی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۵۱

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت لایحه مربوط به جوایز تشویقی ساخت و ساز در رشت بررسی و بندهایی از آن اصلاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به افزایش قیمت بلیط در دهه پنجاه بیان کرد: در دهه پنجاه رقم ناچیزی به هزینه بلیط اتوبوس اضافه شد و در آن دوران دانشجویان و مردم در یک حرکت مسالمت آمیز خواستار لغو این افزایش قیمت شدند و همواره دانشگاه ها مبدا تحولات فراوانی بوده است.

رمضانپور با بیان اینکه مدیریت صحیح در توسعه و پیشرفت زیر ساخت های شهر بسیار تاثیر گذار است افزود: اندیشه و قدرت ریسک پذیری مدیران متفاوت است و در حال حاضر دنیا به سمت مدیریت بدون پول حرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته تبریز یک روستای بزرگ محسوب می شد بیان کرد: با نگاه مدیریت بدون پول و مشارکت سرمایه گذاران این شهر در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد.

رمضانپور با تاکید بر اینکه نقشه راه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مدیریت بدون پول است افزود: مدیریت شهری در رشت باید از گره کور بی پولی خلاص شود.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های حوزه مدیریت شهری چندین سال است که مطرح شده اند تصریح کرد: برخی از پروژه ها ماده ۴۸ شامل حالشان شده است و در حال حاضر حوزه معاونت عمرانی شهرداری رشت در تلاش است تا با سامان بخشیدن به این پروژه ها در نهایت به جمع بندی های خوبی برسد .

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به وضعیت رودخانه های رشت و سراوان اشاره کرد و گفت: درباره رودخانه ها و سراوان باید همگی کمک کنند و یکسری پروژه های مدیریت شهری که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و به اتمام برسند.

رمضانپور با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های مدیریت شهری خواست و نیاز شهروندان مورد توجه باشد بیان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و با اتمام این پروژه ها مردم از عملکرد شورا و شهرداری رشت مطلع می شوند.

رمضانپور با بیان اینکه برای پسماند شمال کشور ردیف ۱۸۰ میلیارد تومانی در بودجه مشخص شده است تصریح کرد: شهرهای ساری و نوشهر از این بابت از رشت جلوتر هستند و متاسفانه تا کنون سهم ۲۵ درصدی بابت احداث زباله سوز به رشت پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با اختصاص اعتبار دولتی مراحل احداث زباله سوز سرعت می گیرد افزود: با اقدامات انجام شده طی ۶ ماه آینده بخش زیادی از مشکلات زباله سراوان به خوبی ساماندهی می شود و در حال حاضر با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به این مهم اقدامات خوبی در سراوان در دست اجرا است و تا پایان سال خبرهای خوشی از این بابت به اطلاع مردم رشت می رسانیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به بررسی لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز در شهر رشت بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۹۴ و به منظور افزایش نقدینگی و وصول مطالبات شهرداری، افزایش قدرت رقابت پذیری و رضایتمندی و تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز جوایز تشویقی شهرداری رشت در بخش هایی اجرایی می شود.

رمضانپور به لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در گذشته در این باره مطالعاتی انجام داده است و باید از نتایج این مطالعات در این زمینه استفاده شود .

وی با انتقاد از اینکه شهر رشت به لحاظ سیما و منظر وضعیت مناسبی ندارد افزود: با تجمیع دکل های مخابراتی شاید بتوانیم تا حدودی از این نابسمانی جلوگیری کنیم و معتقدم باید با اپراتورهای مختلف نشست هایی داشته باشیم و با بحث و گفت و گوی بیشتر راهکاری مناسب از این بابت پیدا کرده و در تمامی موارد به حفظ سلامت شهروندان باید توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز