خبرگزاری کار ایران

قربانیان خبر داد:

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۰۳

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از فردا در گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد مهدی قربانیان اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که  بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از فردا، 20 آبان در گیلان نیز آغاز می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان افزود: آزمون چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش‌های الکترونیک در دی و بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است، یادآور شد: این ستاد به عزیزانی که پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند به شرطی که آن پنج جزء را در آزمون سراسری سال ۹۶ و ۹۷ قبول نشده باشند یا پنج جزء به محفوظات قبلی‌شان اضافه کرده باشند و علاوه بر آزمون کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آزمون شفاهی اوقاف و امور خیریه هم که اسفند‌ماه برگزار می‌شود حد نصاب را کسب کنند، بدون قرعه‌کشی مبلغ پانصدهزار تومان پرداخت می‌کند. 

قربانیان اذعان کرد: آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.
 
وی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ 20/۰۸/۹۸ لغایت 15/۰۹/۹۸ به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.
 
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(علیهما سلام) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت در جامعه محقق می‌شود .

وی تاکید کرد: اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.

قربانیان ادامه داد: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت های راهبردی معاونت قرآن و عترت است. 

وی گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم ، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(علیهما سلام) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد .

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اظهار کرد:از مهمترین اهداف این آزمون سراسری قرآن و عترت می توان به سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اشاره کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز