خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

اکسیر گیلان نشان درجه یک هنری دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۹۴

شاعر گیلانی و بنیانگذار شعر فرانو از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری است و اکسیر پس از م.موید – بنیانگذار شعر معنوی –  دومین شاعر گیلانی موفق به دریافت این نشان می شود.

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در
 آستارا -شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است؛ مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا ، برخی از آثار اوست.

فیروز فاضلی افزود: تاکنون هفت‌نفر از هنرمندان گیلانی در 
رشته‌های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای 
ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، بر اساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز