خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون عمران شورای رشت بررسی شد؛

بازنگری و اصلاح برخی موارد تشویقی سال 98

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۱۶

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به اینکه موضوع اصلاحیه برخی موارد تشویقی باید بازنگری شود بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز نیاز به بازنگری دارد تا عدالت در جامعه برقرار شود و این مسئله مسئولیت پذیری مسئولان را لازم دارد.

به گزارش ایلنا از رشت،جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا برگزار شد.

احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه با بیان اینکه جلسات کمیسیون باید به‌موقع برگزار شود، اظهار داشت: اعضا کمیسیون‌عمران و توسعه شهری جهت حضور در جلسه باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع اصلاحیه برخی موارد تشویقی باید بازنگری شود، بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز نیاز به بازنگری دارد تا عدالت در جامعه برقرار شود و این مسئله مسئولیت پذیری مسئولان را لازم دارد.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه باید اراضی شهری مدیریت شود، بیان داشت: کسانی که پرونده دارند باید سند بگیرند تا دچار مشکلات حقوقی در رابطه با ساختمان خود نشوند.
 
ویسی ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون مبنا تصمیم کمیسیون تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ تصویب شده اظهار کرد: از سال ۹۲ به بعد کمیسیون تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ ضعیف شده است.
 
وی با اذعان به اینکه در خیلی از نقاط شهر تخلفات چند برابر شده افزود: با جهشی که در قیمت مسکن ایجاد شده است دیگر بازدارندگی ندارد و باید فکری برای این موضوع شود.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت افزود: در اصلاح فرآیند ضوابط طرح تفصیلی بحث تغییر ارزش مقررات ساختمان مطرح و آئین نامه اصلاح شد و در پهنه های مختلف شهر براساس ارزش معاملاتی ساختمان قیمت گذاری شد.
 
ویسی با بیان اینکه آئین نامه جدید به شورای شهر رشت ارسال شد، گفت: چندین بار در این رابطه جلسه برگزار شد اما نتیجه ای حاصل نشد و هنوز منتظریم تا این موضوع محقق شود.
 
وی با اشاره به اینکه پیچیدگی فراوانی در آمار تبصره ۱۱ کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد گفت: پیشنهادات لازم به شهرداری داده شده که این موضوع را مدیریت کند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت تصریح کرد نگرانی خاصی برای ضعف سیستمی در شهرداری وجود ندارد زیرا پلتفروم های لازم در شهرداری وجود دارد و به زودی این کار اجرایی می شود.
 
اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در جامعه اهرم کمیسیون توسعه شهری نباید از بین برود، اظهار داشت: نباید در کمیسیون ماده ۱۰۰ عدالت از بین برود و برای جلوگیری از این کار باید دقت فراوان شود.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته ۱۵ درصد جریمه منطقه ای اعمال میشد، افزود: اکنون شهرداری ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تضعیف شده اند اما تبصره اول برای خانه های نسبی در حال انجام است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید فراموش شود بلکه باید سازماندهی و مدیریت شود و با متخلفین نیز برخورد قانونی شود.
 
حاجی پور با اشاره به اینکه باید مردمی که سند دارند نیز برای ساخت پروانه بگیرند بیان کرد: ما عجله ای در این زمینه نداریم اما باید به زودی با متخلفین عرصه ساخت و ساز برخورد قانونی شود.
 
حامد عبدالهی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید موضوعات شهری دغدغه مسئولان شهری شود اظهار کرد: در شهر رشت مسئولان باید دغدغه های شخصی را کنار بگذارند و به فکر منافع و مشکلات مردم باشند.
 
وی با بیان اینکه باید در زمینه کمیسیون ماده صد روش ها تغییر کند، گفت: هنوز درصد کمیسیون ماده ۱۰۰ سالهاست که تغییر نکرده است و این یک ایراد بزرگ است.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه قیمت خانه و زمین افزایش پیدا کرده افزود: با توجه به افزایش قیمت خانه باید درصد سود کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش پیدا کند.
 
عبدالهی با اشاره به اینکه مهندسین ناظر باید تخلف پیمانکاران را گزارش دهند، بیان داشت: بعد از بررسی گزارشات و محرز شدن تخلف پیمانکاران باید با خاطیان برخورد شود.
 
وی با بیان اینکه نباید فضا برای تخلف در شورا و شهرداری فراهم شود، تصریح کرد: نباید پرونده ای که ۴ هزار تخلف دارد به راحتی در شهر رشت ساخت و ساز کند.
 
حجت جذب، دیگر عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع زمین های نسقی باید بررسی شود، اظهار کرد: باید مشکلات مردم بررسی و راهکار مناسبی برای این مسئله پیدا شود.
 
وی با اشاره به اینکه باید رقم افزایش پیدا بکند، افزود: هم اکنون در کمیسیون ماده ۱۰۰ چالش های فراوانی وجود دارد و باید راهکار مناسبی برای برطرف کردن مشکلات سنجیده شود.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود، گفت: مشکلات مردم در این زمینه بسیار زیاد بوده و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.
 
رضا رسولی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سلیقه ای بودن جرائم شعب مختلف در بحث کمیسیون در گذشته آفت بود، اظهار کرد: سلیقه ای بودن شعبه ها مدتی است که برطرف شده اما میزان جرائم کم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه آئین نامه کمیسیون ماده ۱۰۰ مصوب شده افزود: اکنون در ساخت و ساز مجاز که مشکلی نداریم و اکثر مشکل شهرداری کسانی هستند که بدون مجوز ساخت ساز می کنند یا سند دارند اما پروانه نمی گیرند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز