خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس؛

دولت تدبیر و امید برای تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای قائل است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۶۹

استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید با همه‌ محدودیت‌ها، برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان اهمیت، نقش و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع  امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مهر و گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع گفت: آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار رزمندگانی است که شماری از آنها دانش‌آموزان و معلّمان بوده‌اند و این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آموزش و پرورش جزو استوانه‌های نظام اسلامی است، اظهار داشت: تحول در ابعاد مختلف کشور همچون بخش اداری، نیروی انسانی و تربیت آینده سازان از این نهاد بزرگ منشأ می‌گیرد؛ بنابراین همه باید به آموزش و پرورش برای نیل به اهدافش کمک کنند.

استاندار گیلان به تأکید خود در روزهای گذشته پیرامون پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای آغاز باشکوه، شایسته و مطلوب سال تحصیلی به منظور ورود دانش‌آموزان به مدارس همراه با شادمانی و بدون هیچ شکایتی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در استان گیلان به شوق آموختن راهی ۵ هزار و ۳۰۰ مدرسه و ۲۰ هزار کلاس درس شدند و در این مسیر ۲۷ هزار نفر از فرهنگیان نیز برای سال تحصیلی جدید آماده ارائه تعلیم و تربیت هستند.

وی برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای افزایش سطح آموزش در همه مدارس استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مولفه های موثر در دستیابی به این هدف، اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.

دکتر زارع افزود: دولت تدبیر و امید با همه‌ی محدودیت‌ها، برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان اهمیت، نقش و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست.

وی تصریح کرد: لازم است همه‌ی دانش‌آموزان با همکاری و راهنمایی والدین و معلمان خود به پرسش مهر رئیس‌جمهور بیاندیشند، توجه کنند و راهکاری درست و اصولی برای آن بیابند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دانش‌آموزان گیلانی در کنکور سراسری رتبه‌های برتر و موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند، اظهار داشت: باید این روند صعودی در ادامه فرآیند تحصیلی برای آنان و دیگر دانش‌آموزان استمرار داشته باشد.

وی مدرسه را محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه دانست و گفت: متولیان و مدیران آموزش و پرورش براین اساس باید در کنار دانش و علم آموزی محیط مدرسه را به فضایی توأم با آرامش تبدیل کنند تا ثمرات یادگیری دوچندان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دولت به فراهم‌کردن تجهیزات و امکانات بیشتر در مدارس اهتمام ویژه دارد.

گفتنی است زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در هنرستان دخترانه کیومرث صابری رشت نواخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز