خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

چهل و سومین پایگاه اورژانس هوایی کشور در گیلان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۸۸۷

چهل و سومین پایگاه اورژانس هوایی کشور با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در این مراسم ضمن تبریک روز ملی اورژانس اظهار داشت: گیلان به واسطه مواهب خدادادی و فرهنگ غنی مردم، قطب گردشگری ایران محسوب می شود و هر ساله میزبان قابل توجهی گردشگر است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان، تراکم جمعیت بالا و حضور گردشگران در استان، نیاز به اورژانس هوایی در گیلان را الزامی دانست.

استاندار گیلان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه خانواده بزرگ دانشگاه علوم بزشکی گیلان به ویژه اورژانس 115 استان، گفت: خوشبختانه در بدنه دانشگاه علوم پزشکی گیلان پویایی و فعالیت سرپرست دانشگاه را شاهد هستیم .

زارع با اشاره به ارتقا همه شاخص ها در گیلان، تصریح کرد: سعی ما بر این است که همه شاخص‌های استان را ارتقا بخشیم و یکی از این شاخص ها، شاخص سلامت و ارتقا نرخ امید به زندگی است.

وی در پایان آمار حوادث و تصادفات در جاده های استان را بالا خواند و یادآور شد: در این خصوص وجود اورژانس و پایگاه های فعال 115 قطعا" تاثیر گذار و مثمر ثمر خواهد بود.

 ارسلان سالاری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به اینکه راه اندازی اورژانس هوایی یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و تاکنون در 42 نقطه از کشور راه اندازی شده است، گفت: امروز در آستانه تاسیس چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور، راه اندازی اورژانس هوایی در استان گیلان را شاهد هستیم.

وی با اشاره به جمعیت شناور گیلان و صعب العبوربودن مناطقی از استان از جمله رودبار ، ماسوله ، امام زاده ابراهیم و ... راه اندازی اورژانس  هوایی در گیلان را امری ضروری عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان ابراز امیدواری کرد با فراهم نمودن ریر ساخت های لازم بیش ازپیش ارتقا بهداشت و درمان در گیلان را شاهد باشیم.

چهل و سومین پایگاه اورژانس هوایی کشور در گیلان راه اندازی شد


دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های بزشکی استان نیز با اشاره به تاریخچه مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گیلان، تصریح کرد : اورژانس 115 گیلان در سال 55 با احداث 4 پایگاه در رشت ، لاهیجان ، منجیل و بندر انزلی شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی گیلان با هزینه حدود 3 میلیارد ریال راه اندازی شده است، از تسریع روند انتقال و رسیدگی به حال مصدومان در حوادث احتمالی، در گیلان خبرداد.

 اسدی در پایان با بیان اینکه در نیمه  اول سال جاری بیش از 50 هزار و 500 ماموریت امدادی از سوی اورژانس گیلان صورت گرفته است، گفت : این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، حدود 8 درصد رشد را نشان می دهد.

گفتنی است، چهل و سومین پایگاه اورژانس هوایی کشور عصرامروز، دوشنبه طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با 114 طرح امدادی - درمانی اورژانس کشور، باحضور استاندار گیلان، سرپرست دانشگاه و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت راه اندازی شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز