خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل راه‌آهن گیلان خبر داد:

اعزام زائران گیلانی اربعین از 15 مهر با قطار به عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۵۳

مدیرعامل راه‌آهن گیلان زمان تردد قطارهای اربعین را از 15 لغایت 30 مهرماه دانست و گفت:‌ هر سرویس قطار گیلان 200 نفر از زائران خارجی و 150 نفر از زائران داخلی را جابجا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی خدایی در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، با اشاره به پیش‌بینی سرویس‌های شبکه ریلی کشور برای اعزام زائران اربعین حسینی، اظهار کرد:‌ زائران با استفاده از قطار به کرمانشاه و خرمشهر منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به مساعدت رئیس ستاد اربعین شبکه راه‌آهن کشور جهت اعزام زائران از طریق قطار گیلان، افزود:‌ علیرغم نوپا بودن شبکه ریلی گیلان، زائران از طریق قطار تهران – رشت به صورت ادامه‌دار به مرز کرمانشاه اعزام می‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن گیلان زمان تردد قطارهای اربعین را از 15 لغایت 30 مهرماه دانست و گفت:‌ زمان بازگشت زائران اربعین نیز به صورت مبدا – مقصد از کرمانشاه به رشت خواهد بود و قطار لازم پیش‌بینی شده است.

خدایی با بیان اینکه هر سرویس قطار گیلان 200 نفر از زائران خارجی و 150 نفر از زائران داخلی را جابجا خواهد کرد، یادآور شد:‌ 15 روز قبل از اعزام قطارها خرید بلیط توسط زائران باید صورت بگیرد، زیرا قطارها مربوط به بخش خصوصی است و نیاز به هماهنگی دارد.

وی اضافه کرد:‌ گیلان نخستین استان در شبکه ریلی کشور است که به صورت مبدا – مقصد زائران اربعین را اعزام می‌کند و بازمی‌گرداند.

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز، با بیان اینکه موکب‌های استان از هم‌اکنون در حال آماده شدن هستند، خاطرنشان کرد:‌ گیلان در اربعین امسال 18 موکب در آستارا، مهران، نجف و کربلا دارد.

وی با بیان اینکه موکب آستارا آمادگی میزبانی از 20 هزار زائر قفقازی اربعین را دارد، عنوان کرد: موکب‌های رودسر و املش از پنج هزار زائر در مهران پذیرایی خواهند کرد. همچنین موکب‌های شرق گیلان در نجف و موکب‌های رشت و غرب گیلان در کربلا برپا می‌شوند.

عباسپور اعزام کالاها و مواد غذایی مورد نیاز موکب‌ها را تنها از طریق گمرک ممکن دانست و یادآور شد:‌ با توجه به حذف روادید پیش‌بینی می‌شود زائران ایرانی اربعین از دو میلیون نفر در سال گذشته به حدود چهار میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز