خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت مطرح شد؛

چگونگی کمک به یک ورزشکار کوهنورد/ فعالیت‌های مرتبط با شهر دوستدار کودک/ برپایی میز خدمت در مصلی رشت

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۷۷

در هشتاد و دومین نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای رشت چهار موضوع متفاوت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت،چگونگی کمک به یک ورزشکار کوهنورد، فعالیت‌های مرتبط با شهر دوستدار کودک، برپایی میز خدمت در مصلی رشت و نحوه همکاری با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه موضوعاتی بود که در هشتاد و دومین نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست محمدحسن عاقل منش موفقیت غرور آفرین جوانان والیبال ایران را در جهان تبریک گفت و مخصوصاً اینکه در بین آنها دو جوان شایسته گیلانی مهران فیض امام دوست و مهدی جلوه قاضیانی هم حضور داشته اند این موضوع را مایه مسرت و خوشحالی توصیف کرد و خواستار تجلیل و قدردانی از آنها شد.
 
در آغاز این جلسه یاسر ستوده با تشریح فعالیت‌های ورزشی و علمی خود گفت: در سه سال گذشته به قله های بلند اروپا، آفریقا و آسیا صعود کرده و پرچم ابا عبدالله الحسین و پرچم ایران را در این قله های رفیع جهان به اهتزاز در آورده است و اکنون برای صعود به بلندترین قله ژاپن نیازمند کمک و همکاری شورا و شهرداری هستم.
 
وی افزود: هم اکنون در رشته دکترای عمران در دانشگاه تهران مشغول تحصیل بوده و همچنین مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان را برای انجام این صعود دریافت کرده‌ام و برای انجام این مهم نیازمند یاری هستم.
 
این کوهنورد رشتی که عضو کارگروه کوهپیمایی هیات کوهنوردی استان گیلان نیز هست از شورا درخواست کرد تا بلیت رفت و برگشت خود به وسیله هواپیما به ژاپن را برایش فراهم کنند.
 
همچنین محمدحسن عاقل منش از نامگذاری یک خیابان در رشت بنا به درخواست اداره کل امور مالیاتی به نام مالیات خبر داد و بیان داشت: این اقدام به مناسبت فرا رسیدن روز مالیات در کمیسیون نامگذاری معابر انجام شده و به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ارجاع شده است.
 
در ادامه این نشست عاقل منش درباره فعالیت‌های شهر رشت برای استفاده از فرصت و برند شهر دوستدار کودک سخن گفت و به اقدامات دستگاه های اجرایی مختلف استان برای اینکه رشت بتواند این عنوان را به دست آورد، اشاره کرد.
 
وی از سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت خواست تا اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا که قطعاً باید با هماهنگی و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شود را تشریح کند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت همچنین نامه شهردار رشت در زمینه ایجاد ساختاری مشخص برای اجرای برنامه های شهر دوستدار کودک را برای حاضران خواند و از تلاش‌های انجام شده در این زمینه قدردانی و تشکر کرد.
 
در ادامه جلسه سجاد محجوب رئیس و شفیعی نژاد مسئول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت به تفصیل برنامه های مرتبط با این موضوع را تشریح کردند و مقرر شد جشنواره شهر دوستدار کودک پیش از فرا رسیدن ماه محرم در رشت برگزار شود.
 
ملیسا خزلی مسئول دبیرخانه شهر دوستدار کودک رشت هم تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب تعامل و مشارکت دستگاه های اجرایی حول این محور است تا هر دستگاه به طور انفرادی وارد عمل نشود و مجموعه کارها با هم هماهنگی و همخوانی داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت پس از استماع این گزارش‌ها تاکید کرد: فعالیتهای دستگاه های اجرای مختلف اعم از کانون پرورش فکری، کتابخانه ها، ارشاد اسلامی، بهزیستی، کانونهای مساجد، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و دستگاه های درون سازمانی شهرداری و همچنین سمن ها و تشکلهای مردم نهاد همه باید در یک راستا و هم جهت با این موضوع باشد که ما بتوانیم این فرصت و امکان را فراهم کنیم تا رشت به عنوان شهر دوستدار کودک تعرفه شود و این برند را دریافت کند.
 
عاقل منش افزود: تاکنون تنها شهر اصفهان موفق به این کار شده و ما امیدواریم با اقدامات خوبی که در تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار کودک رشت انجام شده امسال ما هم به این موفقیت دست یابیم.
 
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان به عنوان میهمان ویژه این نشست با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز برپایی نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی و تشریح و تبیین اهمین نماز جمعه و اشاره به آیات و روایت موجود در این زمینه اظهار داشت: نماز جمعه حج فقرا است که همواره باید مورد توجه و امعان نظر قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳۵ شهر استان گیلان نماز جمعه اقامه می شود از وجود تقاضا برای فراهم کردن شرایط برپایی نماز جمعه در چهار بخش استان خبر داد و بیان داشت: فاکتور حمایت شورا و شهرداری از برگزاری نماز جمعه همواره برایمان خیلی مهم است.
 
عادلی با قدردانی از همکاری اعضای شورا و شهرداری رشت در این زمینه تاکید کرد: برپایی نماز جمعه موجب تحکیم ارتباطات مردم و مسوولان می شود.
 
وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب و چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور گفت: این تقارن سبب شده تا برنامه های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای این مناسبت تا دهه فجر امسال تداوم داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی که همچنین به تازگی عهده دار مسوولیت بنیاد مهدویت در استان گیلان نیز شده است، گفت: برخیها تصوراتی نادرست در باره امام زمان و فلسفه ظهور دارند که این حساسیتها مقام معظم رهبری را بر آن داشته که این بنیاد را پایه ریزی کنند که ریاست آن با آقای قرائتی است.
 
وی تاکید کرد: ۱۱ دستگاه مختلف عضو این بنیاد هستند و ما امیداریم در استان با کمک همگان بتوانیم گامهایی موثر و مفید در این زمینه برداریم.
 
عادلی یکی از دغدغه های اصلی موجود را نداشتن مکانی ثابت برای فعالیت این بنیاد استان گیلان دانست و از شورا و شهرداری رشت خواست تا در این زمینه همکاری نمایند.
 
برپایی میز خدمت شهرداری رشت در مصلی این شهر آخرین موضوع مطرح شده در این نشست بود که علیرضا قانع سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در این باره توضیح داد: دیدار چهره به چهره مسوولان با مردم، ارتباطی مستقیم است که می تواند در رفع نیازهای مردم و حل مسائل و مشکلات آنها موثر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در اجرای میز خدمت شهرداری رشت طوری برنامه ریزی شده که سامانه ۱۳۷ شهرداری در ثبت درخواستهای مردمی فعال شود و همه تقاضا به طور الکترونیک ثبت و پیگیری گردد، گفت: این موضوع کمک می کند تا هر درخواست ثبت شده در چارچوب اطلاع رسانی خودش پیگیری و دنبال شود.
 
قانع گفت: ما تلاش می کنیم در اجرای میز خدمت شهرداری های مناطق را نیز مرتبط با این موضوع نماییم و تنها میزخدمت را به مدیران شهرداری مرکز اختصاص ندهیم.
 
وی به استفاده از سامانه پیام کوتاه، رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم برای اطلاع رسانی از برپایی میز خدمت در مصلی خبر داد و بیان داشت: هر هفته یکی از مناطق میزبان برگزاری میز خدمت خواهند بود.
 
درباره میز خدمت البته فرهام زاهد و محمدحسن علیپور نقدهایی هم داشتند.
فرهام زاهد اعتقاد داشت که اگر کار شورا و شهرداری درست انجام شود نیازی به برگزاری میز خدمت در مصلی نیست چون همان درخواستها را می توانند مستقیم در شهرداری دنبال کنند. بنابر این اگر کار شهرداری درست انجام شود، مساله حل است و محمد حسن علیپور هم از بسته بودن دست اعضای شورا در انجام و اجرای درخواستهای مردمی گله مند بود.
 
فاطمه شیرزاد نیز با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین عادلی در عهده دار شدن سمتهای جدید، تاکید کرد: شورای شهر هر کمکی از دستش بر آید کوتاهی نمی کند.
 
وی افزود: ما هم دوست داریم هم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و هم بنیاد مهدویت در استان گیلان تقویت شود، چون حمایت از اینگونه نهادها با تقویت ارتباطات مردمی در جامعه می انجامد.
 
شیرزاد تاکید کرد: شهرداری در حد وسع و توان خود آماده همکاری است اما در زمینه اختصاص مکانی برای فعالیت بنیاد باید بگوییم که بسیاری از ملاک سرای محلات ما هنوز استیجاری است و بسیاری از املاک موجود شهرداری هم نیاز به بازسازی دارد که قطعاً پرداخت هزینه های آن برای شما مشکل خواهد بود.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت، بیان داشت: حضور و فعالیت شما در بنیاد مهدویت و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مایه خیر و برکت است و ما هم امیدواریم در تشکیلات خود از جوانان فعال و پویای شهر استفاده کنید و جوانگرایی را مورد توجه قرار دهید چون جوانان سرشار از انرژی و خلاقیت هستند و جوانگرایی می تواند سبب بالنده شدن کارها و برنامه ها شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز