خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش:

عدم ثبات مدیران ضربه بر پیکره حوزه گردشگری وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۰۱

رئیس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش؛ معتقد است که عدم ثبات مدیران، ضربه کاری بر پیکره حوزه گردشگری وارد می‌کند؛ زیرا با تودیع هر مدیر، سیاست‌ها و برنامه‌های مدیر وقت نیز تغییر می‌کند. این موضوع اجرای برنامه چشم‌انداز را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش ایلنا، علی خدادادی، با اشاره به زمان تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در سال 88 انجمن صنفی با 20 آژانس مسافرتی کار خود را آغاز کرد. هدف از تشکیل این صنف، سازماندهی و تنظیم رویه کاری آژانس‌های مسافرتی بود.

وی از اعطای 140 مجوز تاسیس آژانس مسافرتی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کیش پایلوت گردشگری در کشور است، باید آژانس‌ها با اصول و قواعد و استانداردهای گردشگری آشنا باشند و زیر نظر این صنف خدمات به گردشگران ارائه بدهند و متقابلا آژانس‌ها می‌توانند زیر چتر حمایت امتیازهایی نیز دریافت کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش؛ معتقد است که کیش بهشت امن خانواده‌ها است و تحقق اهداف گردشگری این جزیره نیازمند همت جمعی مردم و مسئولان حاضر در سازمان منطقه آزاد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تنها به کمک دفاتر مسافرتی و فعالان گردشگری خلاصه نمی‌شود.

خدادادی خواستار توجه بیشتر دولت به بخش خصوصی شد و گفت: معمولا حمایت از بخش خصوصی تنها در قالب شعار باقی می‌ماند و به آن جامعه عمل پوشانده نمی‌شود. مدیران در ابتدای مدیرت خود عنوان می‌کنند که قرار است از بخش خصوص حمایت کنند که بعضا این حرف محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به سابقه مدیر جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت:‌ با توجه به فعالیت وی در امور اقتصادی و تجارت، انتظار می‌رود شعار توانمندسازی بخش خصوصی را محقق کند. این صنف نیز در جهت ارتقای سطح گردشگری قول همکاری می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش؛ ادامه داد: باید چشم‌انداز توسعه کیش، سرلوحه تمامی کارها و تصمیمات مدیران قرار بگیرد و برنامه‌های مدیران در راستای اجرای خط مشی واحد باشد. زیرا این چشم‌انداز با تایید سران نظام، تدوین و تصویب شده است.

خدادادی با انتقاد از کانترهای غیرمجاز و غیر اصولی در فرودگاه‌ها، تصریح کرد:  حضور کانترهای غیرمجاز باعث شده تا چهره گردشگری کیش مخدوش شود که متاسفانه نظارت‌ها تنها تا بخش نامه‌نگاری پیش می‌رود.

وی همچنین در انتقاد از عملکرد کیش ایر اظهار کرد:‌ کیش ایر منتسب به جزیره کیش است؛ اما به هیچ وجه در جهت منافع کیش پیش نرفته است.

خدادادی ادامه داد: کیش ایر در جهت کسب درآمد پروازهایی به سایر نقاط کشور راه‌اندازی کرده که این امر کاملا قابل قبول است؛ اما چرا تعداد پروازها در مسیر کیش کمتر از سایر مقاصد است؟ قرار بوده کیش ایر 80 درصد از پروازهای چارتری خود کم کرده و آن را به 20 درصد و پرواز سیستمی خود را به 80 درصد برساند؛ این در حالی است که 95 درصد از پروازها چارتری هستند.

رئیس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش؛ تناقض قیمت پروازها را یکی دیگر از مشکلات حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود:‌ دولت برای حمایت از صنعت گردشگری باید به بخش خصوصی سوبسید دهد و از آن حمایت کند. به طور مثال آژانس‌های مسافرتی مجبور هستند برای جذب مسافر، بلیط مسیر تهران به کیش را با حداقل سود و یا کمتر از بهای تمام شده به فروش برسانند؛ این در حالی است که آژانس‌های مسافرتی ترکیه در ازای فروش بلیط ارزان قیمت از دولت خود بسته‌های حمایتی دریافت می کند. زیرا دولت ترکیه در جهت جذب گردشکر از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

خدادادی تصریح کرد: مسئولان برای جذب گردشگر به جای اجرای پروژه‌های جدید، بهتر است طرح های گذشته را تکمیل و یا نقطه ضعف‌های آنها را به نقطه قوت تبدیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز