خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

انجام دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان، با مشارکت اورژانس هوایی کشور، تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان های شهید رجایی تهران و رازی رشت، انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک اظهار کرد: نوجوان 14 ساله گیلانی که در سوم تیرماه جاری بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانوده ایثارگرش در بیمارستان رازی رشت به اهدای عضو نایل آمد.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز برای دومین بار قلب یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یکساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به یک نوجوان ۱۲ ساله نیازمند پیوند زده شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این کار ارزشمند، با مشارکت سازمان اورژانس هوایی کشور، اداره کل پیوند وزارت بهداشت و با بکارگیری از هواپیما و بالگرد و با استفاده از آمبولانس، موتور لانس، با همکاری اورژانس 115 گیلان، هواناجا، نیروی انتظامی، فرودگاه گیلان، دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، تهران و ستاد وزارت بهداشت انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز