خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

گیلان مجری طرح سفیران اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: گیلان یکی از پنج استان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت آزمایشی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با بیان اینکه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است، گفت: در موقعیتی هستیم که فرهنگ و کانون خانواده موجب تهاجم است و مساجد از ظرفیت‌هایی است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست مورد اهتمام باشد.

وی با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی برای نخستین بار با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در پنج استان کشور به صورت آزمونه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از نیروهای فعال و توانمند هر منطقه به صورت مشارکتی و مشاوره‌ای اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه، طلاق، اعتیاد، رفتارهای نابهنجار   و … را برخی از آسیب‌های اجتماعی جامعه بر شمرد و گفت: شهرستان شفت بعنوان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت پایلوت انتخاب شده است.

فاضلی اضافه کرد: طرح سفیران اجتماعی در شهرستان شفت به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بعد از بازدید و دریافت گزارش‌های این طرح، در ١٥ شهرستان دیگر استان اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان گفت: این استان دارای آداب و سنن کهن و همچنین بن مایه‌ای معنوی ست لذا حفظ آداب و رسوم گذشتگان در کنار پیشرفت‌های تکنولوژی امروز بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان اضافه کرد: شهرستان شفت دارای بزرگان و عالمان فرهیخته است و پایلوت قرار دادن این شهرستان برای اجرای طرح سفیران اجتماعی تصمیمی ارزنده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز