خبرگزاری کار ایران

از ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود؛

دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۸۵۴

دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه امسال در شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان به نقل از اداره کل ارشاد گیلان، دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه امسال با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با شعار «ارتقای فرهنگ شهروندی» در این شهرستان برگزار می‌شود.

فراخوان ارسال آثار برای این جشنواره نیز منتشر شد و علاقه مندان برای حضور در این جشنواره باید آثار خود را تا ۷ مرداد ماه امسال به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و اسامی نهایی آثار شرکت کننده در این جشنواره نیز ۱۸ مرداد ماه اعلام می‌شود.

حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی-ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری-استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

از مهم‌ترین موضوعاتی که در اولویت انتخاب آثار قرار دارد توجه به رونق تولید برای عینیت بخشیدن به شعار سال، افزایش سرمایه گذاری، بهبود کسب و کار، هویت سازی ایرانی، تقویت سرمایه انسانی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت با نگاه خلاق و ترغیب کننده در زمینه حمایت از کالای ایرانی است.

شهروند، فرهنگ ایثار و شهادت - شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی - شهروند، آسیب‌های اجتماعی - شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی - شهروند، حقوق کودک - شهروند، محیط زیست (چالش‌ها؛ مخاطرات؛ راهکارها) - شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و حمایت از چای ایرانی بخش مسابقه این جشنواره بوده که این بخش رقابتی است و سقف پذیرش آثار آن ۱۲ نمایش خواهد بود.

آثار این بخش نباید در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت کرده باشد و متقاضیان شرکت در بخش مسابقه باید لوح فشرده حاوی فایل تصویری و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیر خانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال کنند.

بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های این جشنواره است که ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه‌های سنی در راستای پدید آوردن میل و نیروی کنجکاوی، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی برای سومین سال پذیرای نمایش‌های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی را در این جشنواره به نمایش می‌گذارد.

علاقمندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و سقف پذیرش آثار در این بخش چهار اثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز