خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

هدف‌گذاری برای صادرات 500 میلیون دلاری گیلان در سال‌ جاری

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۸۵

استاندار گیلان بر ضرورت تغییر نگرش و رفتار دست‌اندرکاران بخش صادرات در مسیر ترغیب بازرگانان برای حضور در بنادر گیلان تأکید و تصریح کرد: در سال جاری میزان صادرات استان گیلان بر مبنای 500 میلیون دلار هدف گذاری شده است و همه باید برای تحقق آن با جدیت تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته تجارت خارجی استان گیلان با اشاره به وضعیت مثبت آمار صادرات و ترانزیت کالا از استان گیلان در مقایسه سال 97 نسبت به سال 96 افزود: در این مدت صادرات از حیث وزنی 70 درصد و از حیث ارزش ریالی 33 درصد رشد داشته است.

 وی همچنین به افزایش 4 درصدی ترانزیت کالا از حیث وزنی و 28 درصدی از حیث ارزش ریالی اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به سیاست کلی کشور مبنی بر محدود کردن واردات، این شاخص  کاهش داشته است.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مباحث رفتاری و اعمال سلیقه‌ها در مواجهه با بازرگانان به شاخص‌های رقابتی با بنادر دیگر لطمه وارد می‌کند، اظهار داشت: متأسفانه روند نامطلوب رفتاری کماکان استمرار دارد و این موضوع باعث می‌شود بنادر دیگر با تقویت زیرساخت‌ها روز به روز بر میزان مبادلات تجاری آنان افزایش پیدا کند.

 وی خاطرنشان کرد: سطح امکانات زیرساختی و لجستیکی، تسریع در تخلیه و بارگیری و تسهیل امور مرتبط با صادرات، واردات و ترانزیت کالا در میزان ترغیب بازرگانان برای حضور در بنادر مختلف اثرگذار است.

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه میزان تغییرات اعمال شده در ماه‌های اخیر رضایت‌بخش نیست، گفت: هر مسئولی در هر جایگاهی باید نسبت به وظایف خود مسئولیت بپذیرد و در جهت رفع دغدغه تجار و بازرگانان گام‌های اساسی بردارد.

 وی افزود: محافظه‌کاری غیرضروری برخی افراد نباید رونق و پیشرفت استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سالاری بر ضرورت اجرایی‌شدن تصمیمات جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و الزام هر یک از مسئولان به این موضوع تأکید و تصریح کرد: نسبت به هر بخشنامه‌ای که با واقعیات صادرات همخوانی ندارد باید به صورت مستدل واکنش نشان داده و درخواست بازنگری شود.

 وی با بیان اینکه اگر رفتارها در روند صادرات و ترانزیت کالا اصلاح شود باید میزان هدف‌گذاری سال جدید را افزایش دهیم افزود: در سال جاری میزان صادرات بر مبنای 500 میلیون دلار هدف گذاری شده است و باید برای تحقق آن با جدیت تلاش کنیم.

 نماینده عالی دولت در گیلان تقویت تجهیزات بندری در منطقه آزاد انزلی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بندر کاسپین و بارانداز ریلی آستارا از ظرفیت‌های خوبی برای افزایش میزان صادرات و ترانزیت کالا برخوردار هستند و باید در جهت تقویت ارائه خدمات در بندرانزلی نیز گام‌های موثری برداشته شود.

 وی بندر انزلی و بندرکاسپین را مکمل یکدیگر در بخش صادرات، واردات و ترانزیت کالا دانست و گفت: رقابت مثبت بین بندر انزلی و بندر کاسپین در ارائه خدمات مطلوب‌تر، کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر هیچ خللی به وظایف ذاتی آنان ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز