خبرگزاری کار ایران

در دیدار سرکنسول روسیه با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

گسترش همکاری های منطقه آزاد انزلی و بنادر روسیه موجب توسعه حمل و نقل کالا و گردشگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۰۹

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این منطقه به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده است اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،  آندره گئور گیوویچ وادوف سرکنسول روسیه در گیلان با رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان دیدار و پیرامون بهره گیری از ظرفیت های این منطقه در راستای افزایش مراودات و جذب سرمایه گذار تبادل نظر کردند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده است اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت میکند و زیر ساخت های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش های بندری، تجاری ، اقتصادی، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.

رضا مسرور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در حوزه خزر خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدور های تجاری چین-قزاقستان-ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه آهن سراسری، بهره مندی از پسکرانه وسیع بیانگر اهمیت نقش بندر کاسپین در توسعه مبادلات بوده و این بندر در حوزه کانتینری هم از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.

وی توسعه فعالیت های تجاری در خزر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر به منظور پیوند کشور ها دانست و خاطرنشان کرد: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور شده و بهره گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد دریا محور موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناور های مسافر بری بین کشور های حاشیه خزر میشود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ثمرات خوب برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی این منطقه اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه های تخصصی اتصال بین فعالان اقتصادی دو کشور برقرار میشود و آمادگی لازم جهت برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه را داریم.

سرکنسول روسیه در گیلان زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی را منحصر بفرد دانست و بیان کرد: این منطقه ویژگی های تجاری بسیاری دارد و در جذب سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی موفق بوده و چشم انداز روشنی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن به بندر کاسپین افزود: بندر کاسپین ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام فعالیت های تجاری دارد و اتصال راه آهن به آن موجب افزایش مراودات و تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی و تجاری میشود.

 پس از انجام مذاکرات سرکنسول روسیه به همراه معاونان و مدیران این سازمان از زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز