خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:

اهدای 2881 واحد خون در ماه مبارک رمضان توسط گیلانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۱۵۷

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ابتدای خرداد ماه، دو هزار و 881 واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد مرادی اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ابتدای خرداد ماه، دو هزار و 881 واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: یک هزار و 522 واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر، 828 واحد از سوی اهداکننده باسابقه و 531 واحد نیز توسط بار اولی ها اهدا شده است. همچنین دو هزار و 785 نفر از اهداکنندگان مرد و 96 نفر زن هستند که به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیازست.

مرادی، ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان خواستار همکاری همیشگی آنها برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.

وی ادامه داد: سالانه به طور میانگین 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و سایر افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان یادآور شد: گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی های قلب و عروق جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

مرادی تصریح کرد: حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65 سال)، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز