خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد:

باید در تمام حوادث جمعیت هلال احمر محور توزیع کمک‌های مردمی و دستگاه‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۸۱

استاندار گیلان بر لزوم آموزش و پژوهش و نیز اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش هزینه های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر اعضای شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان با  مصطفی سالاری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار  سالاری با اشاره به اهمیت و جایگاه امدادرسانی در کاهش بحران و امنیت‌افزایی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در تمامی صحنه های تلخ و حوادث جدی از ارکان توانمند به شمار می آید.

وی با بیان اینکه باید دو بحث سازماندهی و پیشگیری را برای کاهش آثار مخرب حوادث طبیعی و سوانح دنبال کنیم، تاکید کرد: مقوله امدادرسانی تنها به یک دستگاه خلاصه نمی‌شود بلکه امری فرابخشی است و همکاری سایر نهادهای خدمات رسان را می طلبد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم سازماندهی نیروی انسانی خدمت رسان در دستگاه‌های امدادی و سازماندهی نیروهای آماده خدمت در دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مواقع بحران تاکید کرد و افزود: آموزش و ایجاد آمادگی در این افراد نیز باید به عنوان امری مهم مورد توجه قرار گیرد.

 استاندار گیلان همچنین ساماندهی و تهیه لیستی از امکانات و ماشین آلات تمامی دستگاه های اجرایی و همچنین بانک اطلاعاتی این امکانات در بخش خصوصی را امری ضروری خواند که در زمان بحران و اضطرار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش قابل توجه هلال احمر در امداد رسانی به هموطنان در حادثه سیل نوروز ۹۸ ،گفت: تقسیم وظایف بین دستگاه ها و تدوین ساز و کار مناسب، بسیاری از مشکلات را به حداقل می رساند.

 وی با بیان اینکه بخشی از خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل تحت تاثیر رفتار انسان ها است گفت: نقشه ای جامع و کامل از اطلاعات مربوط به رودخانه ها، سکونتگاه های محل پرمخاطره، حریم کیفی و بستر رودخانه ها اقدامات جمعیتی سکونتگاهی، حریم و بستر رودخانه و....باید آماده و در اختیار باشد تا در مواقع بحران به دنبال نقشه محل حادثه و جمعیت نباشیم.

 استاندار گیلان با تاکید بر آموزش تخصصی، عمومی و همگانی گفت: استفاده از کارگاه های آموزشی از طریق راه دور، فضای مجازی، رسانه ها، آموزش دانش آموزان در دفاع از خود در حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله، مانور و تمرین افراد متخصص و عمومی، افزایش تولید و محتوای استانی و ملی هلال احمر و شناخت نقاط آسیل پذیر از جمله اقدامات لازم الاجرا جهت پیشگیری در حوادث و کاهش خسارات جانی و مالی‌ است.

 نماینده عالی دولت در استانداری گیلان با اشاره به برنامه ششم توسعه بر اساس محوریت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در تمام حوادث جمعیت هلال احمر محور است و حضور فیزیکی مردم، کمک رسانی نقدی و غیر نقدی مردمی و دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز تنها باید از طریق این سازمان انجام شود و این اقدام منجر به کاهش بی نظمی می‌شود.

وی با تاکید بر آموزش و پژوهش و تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه با مشارکت بین دستگاهی در جهت کاهش هزینه‌های جانی و مالی افزود: طرح خدمات و ساماندهی جاده ای جهت جانمایی و پراکنش منطقه ای استاندارد بین دستگاه های هلال احمر، نیروی انتظامی، خدمات جاده ای و...در کاهش حوادث جاده امری ضروری و موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز