خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان صورت گرفت؛

ورود اولین قطار باری به ایستگاه راه آهن رشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۷۱

با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان نخستین قطار باری به ایستگاه راه آهن گیلان وارد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین محموله 700 تنی شمش فولاد از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه‌آهن رشت وارد شد.

مصطفی سالاری در حاشیه ورود این محموله باری با بیان اینکه امروز پس از گذشت دوماه از افتتاح رسمی راه آهن بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده، اظهار داشت: محموله شمش آهن که با 9 واگن قطار امروز وارد گیلان شده سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در گیلان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی می تواند کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی در استان را نیز به همراه آورد، تصریح کرد: حمل مواد اولیه سنگین از طریق شبکه ریلی، می‌تواند تا میزان یک سوم هزینه تولید را برای فعالان اقتصادی استان کاهش دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در گیلان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی صورت می گیرد و استقبال عمومی خوبی را به همراه داشته است که ضروری است مسوولان راه آهن نیز برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.

گفتنی است که راه آهن منطقه شمال ۲ در مسیر رشت-قزوین پانزدهم اسفند سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز