خبرگزاری کار ایران

احمدنیا خبر داد:

برگزار ی تئاتر خیابانی در ۱۰ شهرستان گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۷۴

دبیر اجرایی نمایش‌های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان گفت: همزمان با جشن‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای اجرایی، نمایش های خیابانی در ۱۰ شهرستان گیلان برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی احمدنیا با اشاره به فعالیت‌های کارگروه توسعه تئاتر گیلان، گفت: این کارگروه به‌دستور استاندار گیلان بعد از برگزاری دو نشست با هنرمندان و سمن‌های فعال در حوزه تئاتر به منظور حمایت، پیگیری فعالیت‌ها و مطالبات تئاتری‌ها به دبیری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل شد.

دبیر اجرایی نمایش‌های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان از اجرای جشنواره تئاترهای‌خیابانی در گیلان همزمان با جشن‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی خبر داد و افزود: این نمایش‌های خیابانی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گیلان و مشارکت فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان به‌منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارتقای حقوق شهروندی در ۱۰ شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رشت، انزلی، لاهیجان، تالش، آستارا، آستانه اشرفیه، لنگرود، شفت، رضوانشهر و رودسر برگزار کننده این تئاترها از هفتم اردیبهشت به مدت پنج روز با ۱۱۸ اجرا هستند.

احمدنیا از اجرای ۱۴ نمایش خیابانی در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام فراخوان، ۴۵ اثر به دبیرخانه کارگروه ارسال که با داوری‌های انجام شده برای ۱۴ اثر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای نمایش صادر شد.

وی اضافه کرد: «آرزوهای بزرگ»، «حکم جلب»، «رضا موتوری»، «عشق و باغ»، «رمز وای فای شما چنده؟»، «این کار اسمش چیه؟»، «اگر به من کمک کنی»،«انسان های رنگارنگ»، «متدتکتینگ»، «کابوس های پلنگی»، «وارش»، «مسئول»،«اگر دربند مانی» و «بالهایش» از نمای‍ش‌های مذکور است.

دبیر اجرایی نمایش های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان از اجرای یک نمایش با هنرمندی معلولان رشتی خبر داد و افزود: نمایش« این کار اسمش چیه» به کارگردانی ایمان قاطعی فر با هنرمندی معلولان و توانخواهان رشت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نمایش‌های مذکور، همچنین یک نمایش فرعی با نام«بهار تیته» در دو شهرستان لنگرود و رودسر اجرا می‌شود.

احمدنیا تصریح کرد: وفاق، مشارکت و انسجام اجتماعی، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ ایران اسلامی، شهر و شهروندی، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی و ... و آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها از موضوعات این نمایش‌های خیابانی است.

برگزار ی تئاتر خیابانی در ۱۰ شهرستان گیلان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز