خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه گیلان:

پوشش ناهنجار برخی دانشجویان در تراز دانشگاهها نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۱۳

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وضعیت پوشش ناهنجار دانشجویان برای جامعه خجالت آور و فاجعه است و در تراز دانشگاه اسلامی نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه گیلان با تاکید بر ارتقای مطالعه در جامعه به ویژه توسط استادان و دانشجویان اظهار کرد: اگر رابطه انسان با کتاب، کاغذ و قلم قطع شود در هویت او انقطاعی صورت می گیرد.
وی، هویت انسان را به دانش او دانست و افزود: امروز دانش در حوزه های مختلف گسترش پیدا کرده و اگر بوعلی سینا در این دوره زندگی می کرد تنها در یک حوزه می توانست متخصص باشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد نوآوری هایی به ویژه در یک دهه اخیر در دانشگاه و حوزه هستیم، تصریح کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
آیت الله فلاحتی، خواستار رابطه قوی دانشگاه با پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان شد و بیان کرد: افکار نخبگان علمی در مراکز دانش بنیان متمرکز شده ضمن اینکه اگر دنیای غرب توانسته در تکنولوژی های مدرن پیشرفت کند در سایه مراکز دانش بنیان است.
وی بر تقویت رابطه بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: گیلان دارای یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برقراری ارتباط دانشگاه گیلان با دانشگاه های مادر کشور حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: توجه به رشد دانشگاه ها در بخش های مختلف در ارتقای علمی دانشگاه موثر است.
آیت الله فلاحتی، خواستار احیای فرصت های مطالعاتی در دانشگاه گیلان شد و اظهار کرد: اگر کسب علم تنها برای دستاوردهای مادی باشد برای بشر خطر است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر ارتقای فرهنگ دینی و بومی در دانشگاه ها، بیان کرد: موضوع فرهنگ در مراکز علمی مغفول مانده و این ظرفیت در دانشگاه ها کم شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه را برای نسل های آینده ارزشی کنید، تصریح کرد: وضعیت پوشش ناهنجار دانشجویان برای جامعه خجالت آور و فاجعه است و در تراز دانشگاه اسلامی نیست.
آیت الله فلاحتی به پخش اذان در دانشگاه گیلان و دانشکده های آن اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اذان در سه وقت در جامعه و شهر نیز پخش شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه استاد و دانشجو باید دارای گرایش‌های سیاسی باشند و این امر برای دانشگاه خطر نیست، خاطرنشان کرد: البته استاد و دانشجو نباید سیاست زده باشند و دانشگاه را صحنه تاخت و تاز سیاسی نکنند.

وی به داشتن نگاه سیاسی استاد دانشگاه در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رشد در صورتی است که بتوانیم کرسی های نظریه پردازی و کرسی های آزاداندیشی را تقویت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز