خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

شرایط عمرانی کشور بواسطه وقوع سیل با مشکل همراه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۷۵

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان شرایط عمرانی کشور را در سال جاری به واسطه وقوع سیل در برخی استان‌ها همراه با مشکلات عنوان و گفت: مطمئنا بخش زیادی از بودجه عمرانی کشور برای جبران خسارات وارده به مناطق سیل زده اختصاص و هزینه خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، کیوان محمدی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودسر در شرق استان گیلان با بیان اینکه این یک حقیقت و واقعیت است اگر بخواهیم انتظارات مردم را بالا ببریم که همه باید امکانات زیر ساختی داشته باشیم، افزود: در چنین وضعیتی باید شرایط و امکانات موجود را هم لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه حق و حقوق همه شهرستان های گیلان باید محترم شناخته شود، رودسر را به لحاظ اینکه در ورودی استان در سمت استان مازندران قرار دارد به لحاظ برخورداری از ظرفیت عظیم گردشگری مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: معتقدم حقوق همه شهرستان های استان سر جای خود محفوظ اما به رودسر که در ورودی استان است توجه بیشتری خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران همه ملت پاسدار و بسیجی هستند.

محمدی با بیان اینکه مسایل و مشکلات کشور با صبوری و بردباری حل خواهد شد، اضافه کرد: با وجود فشارهای نابحق تحمیل شده از سوی استکبار، ملت ایران با هر گرایشی پای دفاع از آرمان های انقلاب و سپاه ایستاده و اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به سپاه و نظام ایجاد شود.

وی با بیان اینکه محور همه حملات تبلیغاتی و سیاسی ، سپاه قرار گرفته است اما امروز می بینیم همه ملت پشت سپاه قرار گرفته و حتی نهضت آزادی هم از سپاه حمایت کرده است و در داخل کشور هم اصلاح طلب و اصولگرا از سپاه حمایت کرده اند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در بخش دیگری از سخنان خود هدف از عزیمت به شهرستان رودسر را بررسی روند اقدامات صورت گرفته در  منطقه کاکرود اشکور به واسطه سیل سال گذشته اشاره و افزود: ظاهرا گفته شده کاری صورت گرفته اما بررسی ها این را تایید نمی کند.

به گفته وی،  برای روستای کاکرود 4میلیاردو 200میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته اینکه چرا مشکل این منطقه حل نشده در شگفتم.

وی ادامه داد: همین امر مجاب کرده وارد منطقه شوم و از نزدیک ببینم چه خبر است اینکه آیا مشکل در استان است یا شهرستان و شاید هم سیل عظیمی نبوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به اینکه یکسال از وقوع این سیل گذشته و طول و عرض منطقه به اندازه پلدختر و کوهدشت نیست تصریح کرد :اگر قرار است این کار یک سال طول بکشد پس باید برای بازسازی یک قرن طول بکشد خدا از ما نمی گذرد الان پول هست پس مشکل چیست ممکن است در روند تحریم ها، در بودجه کمی مشکل داشته باشیم،  اینجا پول و امکانات هست.

محمدی ادامه داد :برای مثال برای جاده کاکرود تا پرچکوه چهار الی پنج کیلومتر نمی شود چرا باید برای یک جاده یکسال طول بکشد یکی می گوید مزایده نرفته یکی می گوید مناقصه نشده،  این بهانه خوبی نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: از دستگاهای ذیربط خواهش می‌کنم از طریق سازمان خود موضوع را پیگیری کنند و ما هم پیگیری می کنیم تا مساله کاکرود حل شود.

وی با بیان اینکه در سیل کاکرود چهار باب خانه تخریب شد بیان کرد:کاکرود باید برای ما هشدار باشد اینکه در مصب رودخانه مجوز صادر نکنیم چرا که حادثه یک بار رخ می دهد نباید اجازه دهیم ساخت و ساز های غیر قانونی صورت گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان به شرایط شهرستان رودسر در برخی حوزه ها اشاره و گفت:در بحث زباله،  زباله را مردم تولید می کنند و باید خودشان حل کنند، وضع رودسر در این زمینه غیر عادی است  هیچ جای استان به این شکل نیست اگر امکانات نیاز است حمایت می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت سد پلرود اظهار کرد: تامین بودجه سد پلرود با ما نیست، بودجه ملی است و حداکثر کاری که می‌کنیم نظارت و اعلام گزارش مرحله ای به کشور است.

وی افزود: امیدواریم با تکمیل سد شفارود و پلرود یکی در غرب و دیگری در شرق مشکلات کشاورزان حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز