خبرگزاری کار ایران

زاهد مطرح کرد:

لزوم رسیدگی به وضعیت هنرمندان و فرهیختگان استان/ تقدیر از حوزه خدمات شهری بابت عملکرد نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۲۹۹

در هشتاد و هفتمین جلسه صحن شورا لایحه کمک به خانواده هنرمندان و انجام رایگان کفن و دفن برای هنرمند متوفی بررسی و تصویب شد.

به گزارش ایلنا از رشت، این لایحه پیش از این در کمیسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون فرهنگی اجتماعی بررسی شده بود.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت با اشاره به مخالفان این طرح، اظهار داشت: ما هم دوست داریم در زمان حیات هنرمندان به وضع ایشان رسیدگی کنیم اما چرخه معیوبی است که به وضعیت زندگی هنرمندان رسیدگی نمی‌شود. آنچه قانونا برای مجموعه مدیریت شهری امکان آن است، انجام خدمات رایگان برای کفن و دفن است تا خانواده داغدار زحمت بیشتری متحمل نشود. دلیل نمی شود آنچه از دست ما برمی آید، انجام ندهیم.
 
فرهام زاهد افزود: این طرح ربطی به کشتن آدم ها ندارد که می گویند توجهی به زندگی آدم ها نمی شود. ما شرایطی فراهم کردیم که با تایید اداره ارشاد، هنرمندانی که تمکن مالی ندارند، خانواده های ایشان در هزینه های کفن و دفن دچار مشکل نشوند.
 
وی جایگاه هنرمندان و فرهیختگان را والا دانست و تاکید کرد: اگر هنرمندی باعث شده رشت محل بهتری برای زندگی باشد، وظیفه ماست به آنها رسیدگی کنیم. در تازه آباد قطعه هنرمندان ایجاد کرده ایم و این کمترین کمک به خانواده هنرمندان است.
 
زاهد افزود: آنچه قانون برای کمک به ما اجازه می دهد در این حد است و وظیفه ماست که به این قشر کمک کنیم.
 
عضو شورا در بخشی از جلسه با نمایش فیلم کوتاهی از زندگی خانواده ای که در آتش به طور کامل سوخته است، خواستار کمک مالی به خانواده آسیب دیده شد.
 
وی افزود: شورای شهر سالانه کمک قابل توجهی به افراد و موسسات می نماید. زندگی این شهروند که مستاجر هم بوده، بطور کامل نابود شده است. تقاضا دارم با کمک ۱۰ میلیون تومانی به این خانواده موافقت شود.
 
زاهد همچنین به وضعیت نامناسب شهر در نوروز سال گذشته و نصب چادرهای مسافران بی هیچ ضابطه ای اشاره کرد و گفت: سال گذشته بنده از این وضعیت انتقاد کردم. خوشبختانه امسال با تدابیر مدیریت شهری بویژه معاونت خدمات شهری، سازمان سیما و منظر و سد معبر، شاهد چادر زنی مسافران در شهر نبودیم و جا دارد در این زمینه تقدیر و تشکر کنم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز