خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

ذخیره ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۸۰

استاندار گیلان با بیان اینکه در سد منجیل و سپیدرود امسال شاهد افزایش قریب به ۱۵ درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، تاکید کرد: هم‌اکنون ۹۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری با اشاره به آمادگی استان گیلان برای مقابله با خطرات احتمالی سیل طی روزهای آتی گفت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، تمامی دستگاه‌‌های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده‌‌باش قرار دارند تا نیروهای انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی ادامه داد: همچنین از اقدامات موثر برای کنترل سیل که از چند ماه گذشته آغاز شده، لایروبی رودخانه‌‌های استان است که می‌‌تواند سهولت برای هدایت آب‌‌هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر و از مسیر ۵۴ رودخانه اصلی گیلان می‌گذرد تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سد منجیل یا سفیدرود امسال شاهد افزایش قریب به ۱۵ درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، اظهار داشت: هم‌‌اکنون ۹۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

سالاری افزود: هم‌‌اکنون میزان آب آزاد شده طی روز بیشتر از حد معمول است تا با وجود آب‌‌هایی که از بالا دست می‌‌آید، ظرفیت کافی برای ذخیره آب در سدها داشته باشیم و موجب خرابی در پایین دست نشود.

وی از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده‌‌ها را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه‌‌های استان و مناطق حادثه‌‌آفرین خودداری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اعلام برف در مناطق کوهستانی در روزهای یکشنبه و دوشنبه تصریح کرد: نیروهای راهداری همچون سنوات قبل و بر اساس هشدارهای هواشناسی برای بازکردن مسیرها آمادگی کامل دارند اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدارهای اعلام شده توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز