خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در سفر به گیلان :

روزگار سختی در پیش داریم/ کمبود داروهای اساسی نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۴۴

وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۸ به‌رغم همه فشارهای تحریم کوچک‌ترین نقصانی در کمبود داروهای اساسی نخواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از لنگرود، ،سعید نمکی  در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار شد: روزگار سختی را گذراندیم و روزگار پر التهابی در پیش داریم که همت و رشادت مردم مهم‌ترین سرمایه ملی است.

وی طرح تحول نظام سلامت را از طرح‌های موفق دولت دانست و تصریح کرد: این طرح در کاهش فشار هزینه‌های کمرشکن و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان با شدت و قوت ادامه دارد و تعهدات دولت در اسرع وقت به سرانجام می‌رسد.

نمکی ادامه داد: در تلاشیم تا منابع مورد نیاز این پروژه‌ها تامین و در اردیبهشت تحویل و هم‌زمان تجهیز شود.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت حداکثر دسترسی با حداقل هزینه‌هاست اظهارداشت: اولویت اول، بهداشت مقدم بر درمان و در بخش درمان، درمان سرپایی مهم‌تر از درمان بستری است.

نمکی در ادامه فشار خون را قاتل خاموش دانست و گفت: امروز گرفتار بیماری‌های غیرواگیر هستیم و از عوامل مرگ و میر امروزی، شیوه غلط زندگی است.

وی سیاست وزارت بهداشت را توجه ویژه بر بیماری‌های غیر واگیر اعلام کرد و بیان داشت: تحقق این سیاست نیازمند مشارکت بین‌بخشی، ارتقای آموزش‌ها و تشخیص زودرس است تا بتوانیم دسترسی مردم برای ویزیت سرپایی و تشخیص به‌موقع را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت و درمان ضمن تاکید بر توسعه تخت‌های بیمارستانی با مشارکت بخش خصوصی، گفت: دولت در تلاش است در سال جدید پرداخت از جیب بیمار کمتر و یارانه بیشتری را پرداخت کند و بیماران سخت را به گونه‌ای حمایت کند تا کمتر آسیب ببیند و ماندگاری طبیب هم بیشتر شود.

نمکی با بیان اینکه امروز آمار کمبود دارویی ما نسبت به مشابه سال قبل به مراتب کمتر است خاطرنشان ساخت: در سال ۹۸ علی‌رغم همه فشارهای تحریم کوچک‌ترین نقصانی در کمبود داروهای اساسی نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز