خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف رشت خبرداد:

ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۸۴

رئیس اداره اوقاف رشت از ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت با نیت رسیدگی به ایتام خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت اظهار کرد: سی و نهمین وقف گیلان سال جاری در شهر خمام شهرستان رشت به ثبت رسید.

وی اعلام کرد: نیات این وقف جدید عمران و آبادانی بقعه امام زاده حسن(سلام الله علیه) خمام، رسیدگی به ایتام خمام و برپایی مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) است.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت افزود: بانو شهناز نقی زاده، واقف اهل خمام یک واحد آپارتمان خود را به مساحت 80 متر مربع وقف کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ارزش این وقف 3 میلیارد ریال است.

کریمی اعلام کرد: این چهارمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است.
 
وی با بیان اینکه شهرستان رشت 400 موقوفه و 4500 رقبه دارد، گفت: بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین(علیه السلام) و کمک به فقراست.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت، سنت حسنه وقف را از ارکان  اقتصاد اسلامی دانست و گفت: وقف یکی از راهکارهای متعالی اسلام برای کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت است.
 
این مقام مسئول گفت: سنت حسنه وقف این ظرفیت را دارد به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز اقتصادی کشور به کمک مسئولان کشور بیاید.  
 
 وی با اشاره به اینکه توجه وقف و واقفان همواره رفع نیازهای جامعه بوده است، گفت: انعطاف پذیری وقف برای رفع نیازهای جامعه باعث شده تا این سنت حسنه الهی مورد استقبال جوامع بشری حتی غیر مسلمان باشد.
 
حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: وقف تنها متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه نیست و از آنجائیکه برکات وقف به همه آحاد جامعه می‌رسد همه باید برای ترویج این سنت حسنه تلاش کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز