خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان مطرح کرد:

گردشگری روستایی، کلید توسعه پایدار استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۵۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان از برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان با شعار "توسعه پایدار با گردشگری روستایی" از هشتم تا دهم اسفند در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی به برگزاری مسابقه آزاد مهارتی گردشگری روستایی و رونمایی از طرح ها و محصولات نوین در حوزه گردشگری در حاشیه این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در این جشنواره نمایشگاه بازآفرینی هنرها و مشاغل سنتی، کارگاه های آموزشی ویژه دهیاران و مدیران مراکز گردشگری و شناسایی و برندسازی آیین های مهمان نوازی گیلان نیز برگزار می شود. 

احمدی خاطرنشان کرد: گیلانیان می‌توانند در این جشنواره که فرصت مناسبی برای شناسایی زمینه‌های اشتغالزایی در روستاهای گیلان است با تهیه فیلم‌های یک تا 3 دقیقه ای، ظرفیت ها، مزیت ها، ارزش‌ها و جاذبه های روستاهای استان را معرفی کنند.
 
وی گفت: این جشنواره با محوریت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، منطقه آزاد انزلی و سایر دستگاه‌های اجرایی، گردشگری و همچنین بخش خصوصی فعال در این حوزه برگزار می شود. 
 
وی با اشاره به شعار انتخاب شده توسط سازمان جهانی گردشگری برای سال 2020 با عنوان "گردشگری روستایی و توسعه پایدار"، از برپایی جشنواره ای در قالب بازآفرینی مشاغل سنتی، شناسایی و برندسازی ظرفیت های روستایی و تجاری سازی فناوری های نوین در حوزه گردشگری خبر داد.
 
وی با بیان اینکه توسعه روستا تنها از طریق توانمندسازی و مهارت افزایی جامعه روستایی محقق می شود، ابراز امیدواری کرد: جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان بتواند طی سه روز فضایی را برای تعامل همه گروه های فعال در این حوزه فراهم کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه گردشگری پیشران اقتصاد استان گیلان و نقطه عطف ایجاد اشتغال پایدار است گفت: بی گمان تحرک بخشی به حوزه گردشگری، به شناسایی دقیق تر فرصت ها و جاذبه های موجود در روستاهای استان، همراه با به روز کردن دانش و مهارت کارجویان و شاغلان این بخش نیازمند است.
 
وی با تبیین نقش تعیین کننده گردشگری روستایی در ایجاد درآمد برای کشاورزان و روستاییان افزود: در گردشگری روستایی، شیوه زندگی مردم به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی می شود و گردشگران علاوه بر دیدن مناظر و چشم اندازهای طبیعی روستا، با آداب و رسوم و فرهنگ و آیین های بومی محلی و همچنین هنرهای سنتی و صنایع دستی روستا آشنا می شوند.
 
احمدی خاطر نشان کرد: بدیهی است امروز توسعه بخش گردشگری استان گیلان با مسایل و مشکلاتی روبرو است که به طور عمده در بخش زیرساخت ها، فرهنگ گردشگری حاکم بر جامعه، آموزش منابع انسانی شاغل در بخش گردشگری و همچنین تربیت نیروهای متقاضی ورود به بخش گردشگری تقسیم بندی می شوند. 
 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع ارتقاء توانمندی های کارجویان و شاغلان بخش گردشگری نیز گفت: سند مهارتی گردشگری استان، آموزش های قابل ارایه به جامعه هدف این بخش را به گونه ای تدوین نموده است که با مشارکت همه جانبه بخش دولتی و خصوصی، با رویکرد توسعه منابع انسانی، چالش ها را در کوتاهترین زمان ممکن به فرصت تبدیل کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان درخصوص ویژگی های این سند افزود: دو رویکرد نیازآفرینی به جای نیازسنجی آموزشی و مسئله محوری به جای موضوع محوری برای تعریف دوره های آموزشی باعث شده است، این روش به عنوان الگویی مناسب از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سایر استان ها نیز ابلاغ شود.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مشارکت همه گیلانیان در شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری استان که هدف این جشنواره است، زمینه راه اندازی کسب و کارهایی را نیز فراهم آورد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز