خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر رشت تاکید کرد:

لزوم استفاده از مدل های اقتصادی به روز در سازمان عمران

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۳۲

رئیس شورای شهر رشت بر لزوم استفاده از مدل‌های اقتصادی به روز در سازمان عمران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی، رئیس شورای شهر رشت در بازدید از سازمان عمران و فضاهای شهری ، اظهار داشت: ظرفیت‌های سازمان عمران با نیروی انسانی، تجهیزات و کارخانه آسفالت به گونه‌ای است که با برنامه ریزی و طراحی یک مدل اقتصادی می توان سازمان عمران را به یکی از پردرآمدترین سازمان ها تبدیل کرد و در همین راستا می توان بخشی از تولید کارخانه آسفالت را به پروژه های اقتصادی سازمان اختصاص داد.

علوی در ادامه پس از گزارش مدیر بازآفرینی شهرداری پیگیر مرمت ساختمان های تاریخی در اختیار شهرداری رشت مانند ساختمان بلدیه، عمارت میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگ و هنر افزود: شهرداری پروژه های بازآفرینی را باید به شکل یک محور متصل به هم تعریف نماید و از جزیره ای عمل نمودن جلوگیری شود.
رئیس شورای شهر رشت خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی و خصوصی شد و تصریح نمود: تجربه های موفقی در شهرهای دیگر کشور وجود دارد که با استفاده از این تجربه ها و همچنین استفاده از دفاتر تسهیل گری در محله های هدف، می توان شهر رشت را به نقطه ایده آل در بازآفرینی می توان نزدیک کرد.
در ادامه جلسه، رئیس شورا پس از شنیدن موانع روند کار به جهت پیگیری و تسریع در انجام پروژه های بازآفرینی شهرداری با برخی از مدیران استان رایزنی کرد و در همین راستا خواستار ارتباط مستمر رئیس سازمان عمران و فضاهای شهری شهرداری رشت با سازمان سرمایه گذاری و سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی شد.
 
رئیس سازمان عمران و فضاهای شهرداری رشت نیز با اشاره به تلاش سازمان برای درآمدزایی بیان نمود: سازمان عمران با فروش برخی از محصولات خود مانند کفپوش، بلوک، جدول و اجاره ماشین آلات خود در جهت درآمدزایی گامهایی را برداشته است ولی بدهکاری های سازمان از سنوات قبل فشاری مضاعف بر سازمان گذاشته است.
 
هومن روایی با اشاره به رقابتی شدن بازار گفت: تغییر مکان کارخانه آسفالت به شهرک صنعتی سپیدرود یکی از دغدغه‌های سازمان عمران می باشد که در این زمینه پیگیری هایی هم توسط سازمان انجام گرفت.
 
وی همچنین خواستار کمک شورای شهر برای تسریع در این روند، جهت تغییر مکان شد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز