خبرگزاری کار ایران

رسولی مطرح کرد:

سازندگان مسکن سال آینده نگران ریسک در سرمایه‌گذاری نخواهند بود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۳۱

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت گفت: در سال آتی سازندگان نگران ریسک در سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز نخواهند بود.

به گزارش ایلنا از رشت،  هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر رشت با هدف بررسی لایحه دفترچه عوارض برگزار شد.

این دفترچه که هفته پیش در صحن شورا اعلام وصول شده بود، برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی شورا برای بررسی فرستاده شد.
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت گزارشی از روند بررسی این دفترچه ارائه داد و اظهار داشت: اصلاحاتی در این دفترچه انجام شده است.
 
رضا رسولی با بیان اینکه این اصلاحات در صدور پروانه منجر به افزایش نظارت می شود، افزود: وصولی درآمد از تخلف ساختمان تاکنون ۸۶ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود تا آخر سال به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.
 
وی ابراز کرد: در سال آتی سازندگان نگران سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز نخواهند بود. اما باید مراقب بود این تغییرات در دریافت عوارض منجر به شهر فروشی نگردد و در حوزه تخلفات باید تلاش شود، محکم‌تر اقدام کنیم.
 
مدیر درآمد شهرداری بیان داشت: ۸۰ درصد درآمد شهرداری ها از عوارض ناشی از صدور پروانه است.
 
حرفت خواه با اشاره به وضعیت کاهش درآمدی شهرداری های کشور از یک سو و رکود در ساخت و ساز ابراز کرد: درآمد شهرداری ها کاهش یافته است. با لحاظ این چالش ها بر اساس تعرفه مندرج و دستور العمل ها، تعرفه پیشنهادی بررسی و به صورت مکتوب به شورا ارسال گردید.
 
وی تاکید کرد: طبق قانون این تعرفه باید تا ۱۵ بهمن تصویب شده و اعلان عمومی گردد تا لازم الاجرا باشد.
 
حرفت خواه با اشاره به تغییرات دفترچه در کمیسیون گفت: افزایش های پیشنهادی باید به نحوی باشد که مغایرت با قوانین فرداست نداشته باشد ممکن است آرای صادره توسط دیوان عدالت اداری، ابطال شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز