خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل فنی و حرفه ای گیلان؛

نخستین همایش آموزش دوره‌های بوم گردی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۳۴

به همت اداره کل فنی و حرفه ای گیلان، نخستین همایش آموزش دوره های بوم گردی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز در سالن همایش سازمان فنی حرفه ای استان گیلان افتتاحیه نخستین دوره آموزشی بوم گردی برگزار شد.
 
در این همایش مجوز برگزاری آموزش مدرسان گردشگری و اطلاعات گردشگری کشور از طرف مربی آموزش و پرورش و پژوهش های بین المللی سازمان فنی حرفه ای کشور به اداره کل فنی حرفه ای استان گیلان اعطا شد.
 
مدیر کل فنی و حرفه ای استان گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فنی حرفه ای کشور و استانداری گیلان گفت: طبق این تفاهمنامه یک سند آموزش مهارت  حوزه گردشگری در استان گیلان مشخص شده است.
 
حسینی افزود: براساس این سند، تحول در حوزه گردشگری باید صورت گیرد تا بتوانیم با توسعه کار و اشتغال  این صنعت را توسعه دهیم.
 
وی با اشاره به چالش های پیش رو در این راستا اظهار داشت: یکی از چالش ها برای سرمایه گذاران در حوزه حفاری گران بودن چوب خارجی است.
 
حسینی ادامه داد: در این زمینه با ورود متخصصین و مطالعه و بررسی با استفاده از رزین روی چوب های محلی مانند صنوبر کار شد که میتوان از آن برای طرح بوگردی به دلیل ارزان تر بودن و احیای چوب محلی استفاده کرد.
 
جلالی رئیس تربیت مربی کرج نیز در ادامه این همایش گفت: در حوزه گردشگری  باید اقدامات بهتری صورت بگیرد تا شاهد تکرار و موازی کاری نباشیم.
 
جلالی ادامه داد: از این حیث استان گیلان دارای پتانسیل بالایی است و می‌تواند به جایگاه های بسیار بالایی درحوزه گردشگری دست یافت.
 
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با طراحی آموزش تفلیقی بخشی از آموزش در محل کار انجام می شود و این امر در بالا بردن سطح کیفی آموزش بسیار موثر است.
 
جلالی تاکید کرد: مرکز ثقل آموزش های مهارتی باید در گیلان باشد و می‌تواند نتایج بسیار خوبی در این زمینه به همراه داشته باشد.
 
در ادامه علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای داشتن جامعه ای سالم و به دور از جرم باید انسان ها به گونه ای آموزش پیداکنند که به آرامش برسند.
 
وی افزود: استان گیلان با توجه به طبیعت زیبایش می‌تواند هدف بسیار مناسبی برای آموزش بوم گردی مربیان باشد.
 
مقدم تاکید کرد: لازم است همه دستگاه های استان در این امر شرکت داشته باشند.
 
در خاتمه این جلسه از مربیان بوم گردی تقدیر شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز