خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه ای صورت گرفت؛

واکنش رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۵۰۴

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در واکنش به دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا و محکومیت این اقدام بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محسن جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در واکنش به دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا و محکومیت این اقدام بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در زمانی که افکار عمومی هنوز نتوانسته است ماجرای حمایت تمام قد ترامپ از قتل خاشقچی را به فراموشی بسپارد، دستگیری و زندانی کردن خبرنگار ایرانی در کنار اهانت و اجبار وی مبنی بر کشف حجاب حکایت از تکرار سناریوی تلخ خاشقچی در قالب شکل جدیدی است.

مدعیان حقوق بشر که خود را بزرگترین مدافعان آزادی بیان و حفظ حقوق انسان‌ها می‌دانستند در آخرین آزمون سیاسی خود نشان دادند که ادعاهای‌شان تنها تلاش برای پوشاندن چهره کریه دشمنی با مسلمانان است.

دستگیری خبرنگار امریکایی الاصل و مستند ساز مسلمان و شیعه، مرضیه هاشمی دلیلی بر این مدعاست که ترس دولت های مستبد از گرایش روزافزون افراد به دین اسلام می تواند در دراز مدت برای منافع آنها و نشان دادن چهره ای مخدوش از اسلام و تشیع خطر آفرین باشد و از آنجا که وی از اصالتی آمریکایی برخوردار بوده اما یک ایرانی است، زن و رنگین پوست بودن او نیز دلیلی خواهد بود تا بر شدت مجازات وی بیافزاید و او را قربانی حس انتقام و تسویه حساب سیاسی با ایران بکند.

پیچیدگی ماجرای دستگیری و برخورد دولت آمریکا با یک خبرنگار و شهروند ایرانی سوای رویکرد نژاد پرستانه که ناشی از منش خصمانه و بیمارگونه سیاستمداران این کشور است می‌تواند بر جلب نظر افکار عمومی جهان بر حقانیت و مظلومیت مسلمانان حتی در برخورداری از حقوق اولیه انسانی صحه گذارد.

اینکه یک انقلاب ایدئولوژیک در گوشه ای از جهان الگوی کشورهای دیگر می‌شود که به دنبال آزادی و داشتن جامعه ای امن، مطلوب و ایده آل برای زندگی هستند و یا افرادی را از کشورهای مختلف به خود جذب کرده و از آنها سفیر شو دوستی با تمامی ملت ها بسازد، نماد حقانیت این انقلاب است و انقلاب نیز آنها را فرزند خود می‌داند.

جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر باید در برابر این اقدام بیمارگونه و ناجوانمردانه دولت آمریکا واکنش مناسب و موضع گیری شفاف ارائه دهند تا بیش ازین مشروعیت جایگاه این نهاد های مدعی زیر سوال نرود. از سویی دیگر نیز انتظارات از کشورهایی که همواره در موارد بسیار کوچک تر و با درجه اهمیت کمتر واکنش نشان می‌دادند نیز مشخص است.

اما در کنار تمامی این موارد اقدام عاجل بین المللی از سوی تیم دیپلماسی کشور نیز حائز اهمیت بسیار است و امید است دولت محترم و وزارت امور خارجه متبوع، بهترین تصمیم و موثرترین اقدام را برای حفظ و صیانت از حقوق این شهروند ایران در آنسوی مرزها اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز