خبرگزاری کار ایران

رنجکش در نشست با جامعه هتل داران :

باید تمام فرصت های شغلی در آستارا حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۱۱

فرماندار آستارا گفت: باید تمام فرصت های شغلی موجود در شهرستان حفظ شود اما ساماندهی آنها یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست با جامعه هتل داران شهرستان آستارا گفت: آستارا از جمله شهرستان های دارای ظرفیت های شغلی بسیار بالا است که متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی و توجه به زیرساخت های مناسب در کنار بی توجهی به خلاقیت نوآوری های جدید در کسب و کارهای متناسب با شرایط جدید شهرستان بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های ویژه این شهرستان وجود حوزه‌های مختلف گردشگری و گردشگر پذیر بودن آن است که مشاغل مختلفی را در خود جای داده اما ضرورت ساماندهی و تکمیل خدمات گردشگری در آستارا امری بسیار مهم و حیاطی برای تثبیت مشاغل موجود و پایداری اقتصاد منطقه و سرمایه‌گذاری های انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مشاغل مهم در این شهرستان هتلداری و ایجاد فضاهای پذیرایی برای حضور گردشگران است که توسعه این مشاغل و حفظ سرمایه‌گذاری های انجام گرفته و پویایی آنها نیازمند بازنگری  در نوع خدمات متناسب با نیاز گردشگران و ساماندهی زنجیره های متصل به این شغل است.

وی یادآور شد: خانه و کاشانه‌های موجود در شهرستان و فعالیت واسطه‌های این مشاغل می‌تواند با ساماندهی درست فرصت‌های بهتری برای بهره مندی از خدمات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراهم کند.

فرماندار آستارا تاکید کرد:ساماندهی خانه و کاشانه های یک ضرورت برای شهرستان است که از جامعه هتلداران آستارا درخواست می شود با توجه به پیوستگی فعالیت‌های این حوزه به واسطه های فعال در این بخش نسبت به ارائه طرحی مناسب با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئولیت این ساماندهی را بر عهده بگیرند.

 وی اضافه کرد : باید در نظر داشته باشیم که در این ساماندهی نباید به سمت حذف هیچ فرصت شغلی برویم بلکه از ظرفیت‌های موجود در شهرستان باید با مدیریت صحیح بهره وری اصولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های اجرایی مسئول ساماندهی خانه و کاشانه های شهرستان وظیفه دارند تا پایان دی ماه نسبت به شناسایی فعالان این حوزه و واحدهای مسکونی قابل اجاره اقدامات لازم را انجام دهند.

 به گفته رنجکش؛ با توجه به حضور سالانه بالغ بر ۷ میلیون گردشگر در شهرستان آستارا وجود اماکنی با شرایط مناسب برای اسکان و پذیرایی گردشگران امری ضروری است اما شناسنامه دار کردن هرگونه فعالیت در این زمینه در اولویت قرار دارد چون باید در کنار توجه به کسب درآمد صاحبان مشاغل امنیت گردشگران نیز تامین شود.

 در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جامعه هتلداران در شهرستان آستارا ضمن تشکر از فرماندار این شهرستان برای برگزاری این نشست پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات حوزه گردشگری ارائه و خواستار حمایت های لازم و قانونی در بحث ساماندهی از خانه و کاشانه های موجود در شهرستان شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز