خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده مطرح کرد:

توسعه گردشگری حاصل ارتباطات دو سویه مردم و مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۱۰

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ایجاد ارتباط عمومی و تنگاتنگ با ذینفعان گردشگری و جوامع محلی زمینه اعتمادی دو سویه را فراهم کرده و توسعه فرا بخشی را پدیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا از فومن، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با حضور در روستای قلعه رودخان با اهالی این روستای گردشگری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با هدف توسعه روابط مردم و مسئولان برگزار شد،علیزاده با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای شنیدن نظرات و پیشنهادهای مردم در فضایی سالم از سوی مسئولان فراهم شود، اظهار داشت: گسترش این ارتباطات جامعه را زنده نگه می دارد، نظرات و انتقادات را منتقل می کند و موجب ارتقا سطح مناسبات اجتماعی می‌شود.

وی رسیدن به تعاملات جمعی و تحقق نگاهی مدنی را که ریشه دینی هم دارد و از تاکیدات قرآن مجید است، موتور محرکه و تقویت کننده مسئولان در اجرای وظایف‌شان خواند و افزود: هر برنامه ای که وجه عمومی به خود نگیرد و نقش مردم در آن کمرنگ باشد، در حد طرح و شعار باقی می‌ماند اما در صورت نقش پذیری مردم و تامین منافع آنان قطعا تحقق هدف را ممکن می سازد.

این مسئول تصریح کرد:بیان عملکرد صورت گرفته از سوی دولتمردان و تشریح برنامه های پیش روی آنها، توطئه دشمنان نظام مبنی بر ایجاد بی اعتمادی را بی اثر نموده و موجب افزایش نشاط و امید در کشور می شود.

علیزاده به تلاش های دولت بر مدار توسعه و تحول روستایی اشاره کرد و بیان داشت:طرح هایی که امروز دولت در حمایت از گردشگری روستایی دنبال می کند علاوه بر رونق اقتصادی و رفع محرومیت های جوامع محلی،رفع بیکاری و فراهم شدن فرصت کافی برای خودباوری زنان و مردان روستا در سایه خودکفایی را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: آمادگی پرداخت تسهیلات لازم برای احداث واحدهای بوم گردی روستایی در استان وجود دارد و بخش دولتی ضمن تعامل با گروه های مختلف اعم از بخش خصوصی، نهادهای مردمی و صنفی و سایر اقشار تقویت زیرساخت روستایی و گردشگری را دنبال خواهد نمود.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان قطب بزرگ گردشگری استان تلقی می شوند و پتانسیل بالایی در توسعه این صنعت دارند؛از مردم خوب و مهمان نواز مناطق روستایی خواست تا با ارائه پیشنهاد و نظرات سازنده در مسیر تقویت گردشگری بومی گام بردارند.

لازم بذکر است که این دیدار به منظور اجرای طرح جدید اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با عنوان "توسعه گردشگری، بامردم و برای مردم" صورت گرفت و در سایر روستاهای استان نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز