خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۴۰

اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور آستارا با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان و جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌های کشور، اصحاب قلم و رسانه و سازمان‌های مردم نهاد در هتل بین‌المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش، فرماندار آستارا و رئیس همایش اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیر عامل به عنوان یک نیاز و ضرورت امروز کشور گفت : این همایش با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان و از سوی فرمانداری آستارا با مجوز وزارت کشور و دستور و پشتیبانی استاندار گیلان برگزار شده است.

وی گفت: مردم محور بودن این همایش یکی از ویژگی‌های مهم آن است که تلاش شده است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید و پژوهشگران آخرین دست آوردهای علمی در این حوزه استخراج و از آنها بهره‌مند شویم.

رنجکش اضافه کرد: ما امروز نیازمند حضور بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف و سازماندهی و آگاهی‌بخشی به آنان هستیم که باید با  آموزش های لازم همراه باشد و برگزاری این همایش هم در راستای شناسایی ظرفیت‌ها ، مشکلات و چالش‌ها است که مردم و مسئولان را بیشتر با مفاهیم و ضرورت های پدافند غیر عامل آشنا کنیم.

رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور، مشارکت های مردمی را از ظرفیت‌های بالقوه آستارا دانست و افزود: نمود مشارکت مردمی را در ستاد اربعین امسال دیدیم که با یک رشد ۱۰۰ درصدی و استقبال از زائرین در دو سال گذشته مواجه بودیم و میزبانی از ۱۵ هزار زائر اربعین در سال جاری گویای این امر می باشد.

رنجکش یکی از عوامل مهم برای مشارکت مردمی را دعوت از سازمان های مردم نهاد دانست و بیان کرد: در یک سال گذشته با دادن مجوز به ۱۲ سازمان مردم نهاد، گام بزرگی را برای مشارکت دادن مردم در تمام فعالیت‌های سازمانی برداشتیم.

رئیس علمی همایش هم در ادامه گفت: از 50 مقاله ارسال شده به همایش، 14 مقاله در قالب پنل و کارگاه آموزشی با موضوعات تهدیدات سایبری و پدافند مردم محور، هوشمندسازی شهرها و چالش های پیش رو، استفاده از فضاهای امن شهری در شرایط اضطراری، حفاظت از زیرساخت های حیاتی و محیط زیست، گردشگری و الزامات پدافند غیرعامل برای شرکت کنندگان ارائه شده است .

اورنگ اضافه کرد: کار اجرایی و دبیرخانه همایش از یکسال پیش فعال شد و استقبال خوبی از این همایش برای اراه مقاله در 8 محور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز