خبرگزاری کار ایران

کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی رشت:

نگاه فرهنگی به مقوله‌های اجتماعی زمینه رسیدن به یک جامعه آگاه است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۲۷

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، نگاه فرهنگی به مقوله های اجتماعی را زمینه رسیدن به یک جامعه آگاه دانست و آن را در گام نخست وظیفه مسئولان و در ادامه خانواده ها عنوان کرد

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با اشاره به شاخصه‌های جامعه پویا و بانشاط، یکی از مهمترین محورهای توسعه جوامع را مانوس بودن شهروندان با کتاب عنوان کرد.

کرمی با بیان اینکه مطالعه کتاب موجب ارتقاء دانش و آگاهی‌های اجتماعی می شود، کتابخانه ها را مراکزی اجتماعی دانست که نقش بسیار موثری در توسعه شهرها و روستاها ایفا می کنند.

وی همچنین در ادامه به ویژگی های جامعه آگاه نیز اشاره کرد و گفت: یک جامعه آگاه با شهروندان کتابخوان می تواند با بهره گیری از همه امکانات نوظهور بخصوص ظرفیت های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورده و نیازهای خود را مرتفع سازد. پریسا کرمی در ادامه نگاه فرهنگی به مقوله های اجتماعی را زمینه رسیدن به یک جامعه آگاه دانست و آن را در گام نخست وظیفه مسئولین و در ادامه خانواده ها عنوان کرد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه این نشست، به وضعیت پروژه در حال ساخت کتابخانه مرکزیرشت نیز اشاره و با مرور نحوه آغاز عملیات احداث این پروژه فرهنگی از ابتدا تا به امروز، بر لزوم اقدام جدی در خصوص اتمام عملیات احداث آن تاکید کرد. پریسا کرمی رایزنی های مختلف اداره کل کتابخانه های عمومی استان با مسئولین کشوری، استانی، خیرین و صاحبنظران در خصوص کتابخانه مرکزی رشت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه کتابخانه های عمومی استان بر این پایه استوار است که کتابخانه مرکزی رشت باید در اولویت اقدامات فرهنگی استان قرار بگیرد.
 

کرمی در ادامه این نشست یکی از محورهای اصلی اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان را استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز و حامیان کتاب عنوان و از اقدامات جدی در این خصوص سخن گفت. وی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان و تلاش برای تشکیل شعبه های شهرستانی این انجمن را از برنامه های در دست اقدام این اداره کل عنوان کرد.
 

وی در پایان به برنامه ریزی های مختلف کتابخانه های عمومی استان جهت برگزاری هرچه باشکوه تر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با پیش بینی برنامه های مختلف در کتابخانه های عمومی16شهرستان استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز